Categories: ایران

وزیر ورزش مدعی حل شدن موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد

وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه گفته شده رئیس فیفا برای پیگیری حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به ایران سفر می‌کند، مدعی شد این مسئله حل شده است و خانم‌ها با افتخار به استادیوم تشریف می‌آورند.

به گزارش فرانیوز، حمید سجادی امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه درباره هدف اینفانتینو از سفر به تهران، این سفر را مربوط به مسائل فوتبالی دانست و در عین حال گفت که هنوز جزئیات این سفر را از رییس فدراسیون فوتبال دریافت نکرده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: اینفانتینو بازدید‌هایی را در دستور کار خود دارد و بایستی گزارش‌هایی از سوی فدراسیون فوتبال برای او آماده شود.

وی درباره اینکه گفته شده حضور زنان در ورزشگاه‌ها هدف سفر اینفانتینو به ایران است، گفت: این مسئله حل شده است و خانم‌ها با افتخار به استادیوم تشریف می‌آورند.

پیش از این حمید سجادی، در نشستی که در خصوص هماهنگی برای حضور زنان در ورزشگاه‌های ورزشی برگزار شده بود به نقل از ابراهیم رئیسی تاکید کرد که او موافق حضور زنان در استادیوم‌ها است و تاکید کرده با «حفظ کرامت آنها در حین برگزاری رویدادهای ورزشی» زمینه‌های لازم برای حضور آنها فراهم شود. 

مسئله حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سالهای اخیر به یکی از چالش‌های جدی میان حکومت و جامعه مدنی در ایران بدل شده است. مخالفت و مقاومت جمهوری اسلامی برای صدور اجازه ورود زنان به استادیوم‌ها و تماشای مسابقات فوتبال حتی در مواردی به تنش‌هایی در سطح جامعه نیز کشیده و چندین بار گزارش‌هایی در خصوص درگیری‌ها میان زنانی که قصد ورود به استادیوم را داشتند با ماموران در مقابل اماکن ورزشی منتشر شد.

این مقاومت حتی به جایی رسید که کار به فیفا هم کشید و مسئولان فدراسیون بین‌المللی فوتبال، جمهوری اسلامی را تهدید کرد در صورت عدم ورود زنان به ورزشگاه‌ها، محرومیت‌ها و جرایمی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود. در سالهای گذشته مسئولان ورزشی در ایران تلاش کرده بودند با صدور مجوزهایی برای حضور گزینشی زنان در ورزشگاه‌ها پاسخی به انتقادات و فشارهای بین‌المللی بدهند و در برخی از مسابقات تیم ملی فوتبال ایران و همچنین باشگاه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، تعداد محدودی از زنان اجازه یافتند که در استادیوم آزادی حاضر شوند.

شکل‌گیری روند اعتراضات سراسری در ایران در پاییز و زمستان سال گذشته موجب شد تا مسئولان فدراسیون فوتبال بازی‌های فوتبال را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند و تا مدتی این موضوع از کانون توجهات فاصله گیرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago