وزارت اطلاعات عامل قرآن سوزی در سوئد را «جاسوس» اسرائیل خواند

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای، مدعی شد سلوان مومیکا، فردی که در سوئد قرآن را آتش زده «جاسوس» اسرائیل است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی مدعی شده که سلوان مومیکا «از چند کشور اروپایی درخواست اقامت می‌کند که پاسخی دریافت نمی‌نماید؛ لذا تلاش گسترده‌ای برای تماس با رژیم اشغالگر قدس را آغاز می‌کند».

این نهاد اطلاعاتی رژیم ایران در این اطلاعیه او را متهم کرده که از سال ۲۰۱۹ میلادی همکاری خود با اسرائیل را آغاز کرده است و مأموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق به‌ ویژه در استان نینوا از جمله مأموریت‌های محوله به وی بوده است.

وزارت اطلاعات در این بیانیه سوئد را «حیات خلوت» اسرائیل خوانده و مدعی شده انتقال او به سوئد با هماهنگی اسرائیل انجام شده است. همچنین در این بیانیه قصد اسرائیل از انجام قرآن‌سوزی در سوئد را «انحراف افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت» جنین در فلسطین عنوان کرده است.

بیش از دو هفته پیش پلیس سوئد به مردی اجازه داد تا قرآن را در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم به آتش بکشد.

سلوان مومیکا- ۳۷ ساله که مسیحی و اصالتا عراقی است- از پلیس سوئد مجوز اعتراض گرفت و همزمان با عید قربان، چندین صفحه از قرآن را در مقابل بزرگترین مسجد سوئد آتش زد.

پلیس سوئد گفته بود که در راستای حمایت از آزادی بیان اجازه این اقدام را داده و همزمان تحقیقاتی را در مورد این مرد به اتهام «تحریک علیه یک گروه قومی» آغاز کرد.

این اتفاق با واکنش تند بعضی از کشورهای مسلمان از جمله جمهوری اسلامی روبرو شد تا آنجا که در هفته گذشته ، علی خامنه ای خواستار اشد مجازات عامل قرآن سوزی شد و از سوئد خواست تا او را تحویل کشورهای مسلمان دهند.