Categories: ایرانجهان

وحید بهشتی در پنجاهمین روز اعتصاب غذا؛ قلب تپنده برای حقوق بشر چاره ای جز ایستادگی مقابل ظلم سپاه ندارد

وحید بهشتی همزمان با پنجاهمین روز اعتصاب غذا و تحصن مقابل ساختمان وزارتخارجه بریتانیا، در برنامه لایو صفحه اینستاگرام فرانیوز گفت: امروز روی سخن من با تمام کسانی است که قلبشان برای انسانیت می تپد. اگر قلب کسی برای حقوق بشر بتپد چاره ای ندارد که مقابل ظلم سپاه پاسداران بایستد.

گروه خبری فرانیوز، پنج شنبه شب، ۲۴ فروردین ماه برنامه لایو اینستاگرام با وحید بهشتی فعال سیاسی و امیر لباف فعال سیاسی ترتیب داد.

وحید بهشتی فعال حقوق بشر و مدیر شبکه در تی وی از پنجاه روز قبل با هدف تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی بریتانیا با تحصن مقابل ساختمان وزارتخارجه این کشور دست به اعتصاب غذا زد و بارها تاکید کرد تا رسیدن به هدف به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

لباف که خود از مبارزان سیاسی است طی سخنانی در آغاز این برنامه گفت: وقتی از سیاستمداران یک کشور غربی انتظار داریم که صدای یک ایرانی مبنی بر تروریستی شناختن سپاه پاسداران را بشنود و با او همکاری کند، باید ببینم خود ما به عنوان یک ایرانی تا چه اندازه در این مسیر همراهی کرده ایم و از وحید بهشتی حمایت کرده ایم.

وی افزود: غیرممکن است کسی مخالف جمهوری اسلامی باشد و سپاه را تروریستی نداند. هر بلایی سر ما آمده سپاه در آن نقش داشته است.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر اینکه باید همه ما از وحید بهشتی در این مسیر حمایت کنیم، گفت: باید سعی کنیم دل مخالفان جمهوری اسلامی را به هم نزدیک کنیم. از روز اول تلاش ما این بود که خود را در هیچ دسته بندی قرار ندهیم. آینده ایران را باید ایرانی ها بسازند. باید متحد شویم و ایران را آزاد کنیم. زیرا اگر ما در خارج از ایران، قبل از پیروزی انقلاب متحد نشویم، شکی نداشته باشیم بعد از رفتن حکومت دچار هرج و مرج و درگیری خواهیم شد.

 او افزود: هرکسی تلاش کند مبارزان در مسیر آزادی برای ایران را بدنام کند و در مسیر پیشرفت انقلاب مانعی ایجاد کند شک نکنیم در زمین جمهوری اسلامی بازی می کند.

لباف ادامه داد: حمایت از وحید بهشتی و همراهی با او به همه ما در رسیدن به هدف کمک خواهد کرد.

وحید بهشتی که این روزها در مسیر اعتصاب غذا با هدف تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی دولت انگلیس، وزن زیادی از دست داده است و به سختی سخن می گوید در این برنامه طی جملاتی تاکید کرد: همه ما در این مسیر یکی هستیم. اسلحه ما در این مسیر عشق، اتحاد و همبستگی است و قطعا به نتیجه می رسیم.

او گفت: امروز روی سخن من با تمام کسانی است که قلبشان برای انسانیت می تپد. اگر قلب کسی برای حقوق بشر بتپد چاره ای ندارد که مقابل ظلم سپاه پاسداران بایستد.

بهشتی با نام بردن از تعدادی از کشته شدگان خیزش انقلابی مردم ایران در ۷ ماه گذشته، یادآور شد: خط و مرزی با خون این جوانان کشیده شده که ما یا این طرف خط هستیم و برای رسیدن به هدف کنار هم هستیم یا آن طرف . نمی شود روی خط حرکت کرد.

بهشتی تاکید کرد: ما قطع به یقین با عشق بر این اهریمن پرستان پیروزیم.

در بخش دیگری از این برنامه آرش مهدوی فعال سیاسی که از اسلو برای دیدار با وحید بهشتی به لندن سفر کرده است، با تاکید بر لزوم حمایت از وحید بهشتی در مسیر درخواست تروریستی شناختن سپا پاسداران گفت: یک رزم در حال انجام است و از ایرانیان خواهش می کنم با تماس و ارتباط با دوستانشان برنامه ای برای حضور در کنار وحید بهشتی ترتیب دهند و او را در این مسیر حمایت کنند.

متی هون همسر وحید بهشتی که معاون سیاسی حزب محافظه‌کار انگلستان نیز هست و از اولین روز کنار همسرش بوده و از وی حمایت کرده است نیز در این برنامه اینستاگرامی، با اشاره به سنگ اندازی ها در مسیر مبارزه گفت: باید محکم باشیم. سپاه باید در لیست تروریستی قرار گیرد و این حرکت باید از بریتانیا شروع شود.

او با اشاره به ضعف جسمانی وحید بهشتی در مدت اعتصاب غذا، گفت: ما به حمایت ایرانیان در لندن و انگلیس نیازمندیم. باید شعله ای که روشن شده را حفظ کنیم و بالاتر ببریم. مطمئنم ایرانیان زیادی هستند که وجدان دارند اما هنوز حرکت نکرده اند. باید دست به دست هم بدهیم و فشار بیشتری وارد کنیم تا به نتیجه برسیم. این حرکت برای آزادی همه ما در تمام دنیاست.

به گزارش فرانیوز، طبق اعلام قبلی ، برنامه ای برای تجمع روز شنبه ۱۵ اپریل ساعت یک بعدازظهر به وقت لندن، تدارک دیده شده تا ایرانیان در لندن و در کنار وحید بهشتی علاوه بر حمایت از او ، یکصدا خواست خود برای تروریستی شناختن سپاه پاسداران را فریاد بزنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago