واکنش ضرغامی نسبت به برخورد با «صادق بوقی»/ حمایت مردمی با انتشار ویدیوهای رقص و آواز

به گزارش فرانیوز، عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری جمهوری اسلامی در اظهاراتی به برخورد با «صادق بوقی»، مرد ساکن رشت که ویدیویی از او در حال آواز و رقص در خیابان بطور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، اشاره کرده است.

آقای ضرغامی گفته است: «اگر کسی یا پیرمردی در یک بازار شادی کرد و فولکلور خواند و دوتا شعر محلی خواند اگر در مقطع ایام‌الله و ۲۲ بهمن باشد می‌گوییم آفرین! در راستای انقلاب اسلامی شادی می‌کند و تشویق می‌کنیم، اما اگر در آن مقطع زمانی نبود، همان شادی از نظر ما متهم است. ببینید ملاک‌های ما چندگانه است.»

او گفته است: «چیزهایی که گاهی معرفی می‌کنند دین نیست. یکی از کارهای دین انبساط روحی، شادی و نشاط است. امروز شادی را مبتنی بر ویژگی‌های اسلامی می‌خواهیم تعریف کنیم».

صادق بوقی که تا پیش از این به واسطه ویدیوهایش مشهور بود، اکنون با مسدود شدن اینستاگرامش پرطرفدارتر هم شده و موجی از حمایت‌ها از او در شهرهای مختلف ایران به راه افتاده است.

صادق بوقی در واکنش به توقیف صفحه اینستاگرامش گفت: «فقط شادی مردم را می‌خواهم، می‌خواهم با کارهایم روحیه‌شان عوض شود. ۷۰ سال سن دارم و ایران را هم دوست دارم.»

یکی از ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی جمعی از دختران جوان را نشان می‌دهد که در حمایت از صادق بوقی با آهنگ او به شادی مشغول هستند.

ویدیوی پربازدید دیگر از جمعی از مردم در بازار ماهی‌فروشان ساری است که همچون صادق بوقی مشغول به خواندن و شادی هستند.

روزنامه هم‌میهن در شماره روز یکشنبه ۱۹ آذرماه خود، در مطلبی با عنوان «چرا گلزار آری، صادق بوقی نه؟» نوشت: «چرا محمدرضا گلزار با منش و شمایل خاص خودش در صداوسیمایی که تاب یکی مثل رضا رشیدپور را هم نداشت، به صدر می‌نشیند ولی جلوی بالا و پایین ‌پریدن صادق بوقی در کف بازار رشت گرفته می‌شود و بیش از ۱۰ نفر دستگیر می‌شوند؟»

به نوشته هم‌میهن این سیاست معنایش این است که حکومت می‌گوید ما تشخیص می‌دهیم کدام سلبریتی و چهره مشهور اجازه حضور در صدا و سیما داشته باشد و «کدام بالا و پایین پریدن، عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند و کدام نه».

این روزنامه در پایان تاکید کرده: «این کلیت واحد صریح و بدون تعارف در حال ارسال پیامی به همه است: آن زمان باید برقصی که من بگویم. آن هم به مردمی که بارها نشان دادند این حجم از حضور در همه ابعاد زندگی‌شان را بر نخواهند تابید.»

بر اساس گزارش‌ها، صادق بوقی به دادگاه احضار شده است وهمچنین با دستور قضایی صفحه اینستاگرام او هم مسدود شده است.

‌‌مسدود شدن صفحه اینستاگرام «صادق بوقی» موجب شد تعداد زیادی از مردم در شهرهای مختلف ایران با انتشار کلیپ‌هایی از خواندن و رقصیدن مانند او، با این اقدام حکومت ایران مخالفت کنند و این حکومت را «دشمن شادی مردم» بخوانند. ‌

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago