Categories: ایران

واکنش دستگاه قضایی به حرف‌های پدر روح‌الله عجمیان: هیچ کس در این پرونده دخالت و یا توصیه نداشته است

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه‌های ایران، پدر روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته شده در اعتراضات پائیز گذشته در برنامه زنده تلویزیونی «صبح بخیر ایران» در شبکه یک، از میانجیگری علی‌اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای برای حل و فصل پرونده انتقاد کرد و با ادبیاتی تند آقای ولایتی را «شریک دزد و رفیق قافله» خواند و گفت «علی اکبر ولایتی قاتل پسرم است ولی شما در صداوسیما میترسید که این را بگویید. ترسی از این موضوع ندارم و رک و شفاف این موضوع را می گویم».

پدر روح‌الله عجمیان در این برنامه زنده تلویزیونی، مجری برنامه را متمهم به فریب و «پیچوندن» موضوع می‌کند و در نهایت به حالت قهر از استودیو خارج می‌شود.

آنطور که رسانه‌های ایران نوشته‌اند، پدر این بسیجی خواستار اعدام‌های بیشتر بوده و در واکنش به تلاش مجری برای مدیریت برنامه گفت که در چندین بار حضور در صداوسیما به او گفته‌اند درباره ولایتی چیزی نگو و شما از او می‌ترسید.

با توجه به بازتاب گسترده‌ای این سخنان در شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری میزان، وابسته به دستگاه قضایی از قول دادگستری استان البرز اقدام به انتشار جزییات پرونده و احکام صادره کرده است.

روح‌الله عحمیان همزمان با چهلمین روز کشته شدن حدیث نجفی، از معترضان جنبش مهسا در دوازدهم آبان‌ماه سال گذشته در اتوبان کرج کشته شد.

به گفته دادگستری استان البرز، متهمان در پرونده روح‌الله عجمیان به جهت «افساد فی الارض و محاربه» تحت تعقیب قرار گرفتند و دادگاه برای محمدمهدی کرمی و محمد حسینی حکم اعدام صادر کرد و حکم در ۱۷ دی سال گذشته اجرا شد و برای ۱۳ متهم دیگر نیز احکام سنگین حبس در تبعید صادر کرد.

رئیس دادگستری استان البرز روز پنجشنبه ۱۱ آبان، در واکنش به گفته های پدر روح‌الله عجمیان بسیجی کشته شده در اعتراضات سال ۱۴۰۱، اعلام کرد که هیچ‌کس در پرونده عجمیان، به نفع یا علیه متهمان دخالت و یا توصیه، به صورت شفاهی و یا کتبی نداشته است.

حسین فاضلی هریکندی تاکید کرد که حمید قره‌حسنلو» در حال تحمل ۱۵ سال نفی بلد در زندان یزد است.

به گفته او، نفی بلد ۱۰ سال در زندان کرمان برای حسین محمدی، رضا آریا، مهدی محمدی، پنج سال نفی بلد در زندان مشهد، برای محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی و فرزانه قره حسنلو ، و سه سال نفی بلد در زندان قم برای علی معظمی گودرزی در حال اجراست.

در این ارتباط، اعلام شده است که آرین فرزان نیا نیز با توجه به نیاز به بررسی مجدد و تکمیل تحقیقات، مانند سایر محکومان از ابتدای بازداشت تاکنون در زندان به سر می‌برد.

حمید قره‌حسنلو همراه با همسرش، فرزانه، پس از مراسم چهلم حدیث نجفی، از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در کرج، با حمله نیروهای امنیتی به خانه‌شان بازداشت شدند.

حمید قره‌حسنلو پزشک ۵۳ ساله یکی از پنج نفری است که به اتهام «کشتن یک بسیجی» به اعدام محکوم و سپس لغو شد.

بازداشت شدگان در این پرونده اتهام قتل این بسیجی را رد کرده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago