Categories: ایرانجهان

هکرهای وابسته به سپاه پاسداران چندین سازمان آمریکایی را هدف قرار دادند

به گزارش فرانیوز به نقل از صدای آمریکا، اف‌بی‌آی، آژانس حفاظت از محیط‌ ‌زیست، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و همچنین اداره ملی سایبری اسرائیل در گزارشی که اواخر روز جمعه به آسوشیتدپرس فرستاده شد، گفتند که این رخنه، تاثیر گسترده‌تری را در کشورها و صنایع مختلف بر جای گذاشته است.

همزمان هکرهایی به نام «Cyber Av3ngers»، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، پیامی بر جای گذاشتند مبنی بر این‌ که تجهیزات ساخت اسرائیل را «هدف قانونی» می‌دانند.

تجهیزات آسیب‌دیده، ابزار‌های کنترل صنعتی هستند که در بخش‌های مختلفی مانند انرژی، تولید و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند.

همچنین کارشناسان سایبری بر این باورند که در این عملیات، نقاط ضعف امنیت سایبری، به ویژه امنیت ضعیف رمز عبور، توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

پیش‌تر مقامات فدرال آمریکا در هشتم آذر، پس از آن که یک گروه حامی جمهوری اسلامی هفته گذشته مدعی شد سیستم اداره آب در ایالت پنسیلوانیا را هک کرده است، تحقیق در این باره را آغاز کردند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، یکی از نمایندگان کنگره ایالتی پنسیلوانیا و مقامات سازمان آب، این حمله سایبری و تحقیقات فدرال درباره ادعای یک گروه هکری حامی جمهوری اسلامی را تایید کردند.

رابرت جی بیبل، مسئول اداره آب منطقه «پیتسبورگ» در ایالت پنسیلوانیا به سی‌ان‌ان گفت که این گروه هفته گذشته ادعا کرد که سیستم‌های منطقه «آلیکوییپا» را هک کرده است، ولی خدمات و کیفیت آب، تحت تاثیر قرار نگرفت.

این حادثه یکی از چندین موردی است که نگرانی‌های فزاینده در مورد هکرهای طرفدار حکومت جمهوری اسلامی و آسیب‌پذیری زیرساخت‌های آمریکا را برجسته می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به سی‌ان‌ان گفته است که در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی برای سناریوی مشابهی آماده می‌شوند که در آن هکرهای جمهوری اسلامی یک حمله مخرب به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا انجام می‌دهند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago