هشدار ۱۲ کنشگر سیاسی به حاکمیت: هرگونه اقدام امنیتی و نظامی در سالگرد خیزش جرقه‌ای بر باروت خشم مردم است

به گزارش فرانیوز، ۱۲ فعال سیاسی داخل کشور با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران نوشتند؛ شما حق‌ دارید به سیاستهای غلطی که مملکت را به ورطه نابودی کشانده اعتراض کنید. اعتراض به سیاستها و عملکرد خانمان‌ برانداز حاکمیت در عرصه داخلی و خارجی نه تنها حق شهروندی و  ملی شماست که وظیفه‌ای است که خداوند قهار از ما نسبت به حکام مطالبه می‌نماید. حاکمیت نیز وظیفه دارد پاسخگوی سیاست های خسارت‌بارش باشد.

آنها تاکید کردند: ما امضاکنندگان این بیانیه، جوانان را در بیان خواسته‌های برحق‌شان تنها  نخواهیم گذارد.

این کنشگران تاکید کردند؛ حاکمیت حق ایجاد جو ارعاب و وحشت و تحقیر برای فرار از پاسخگویی نسبت به مردم  را ندارد. حاکمیت حق اذیت و آزار پدر و مادر، بستگان و نزدیکان جانباختگان مظلوم وآسیب دیدگان جنبش زن زندگی آزادی را ندارد. زیرا برخورد با معترضین به سیاست های غلط حاکمیت به معنای تضییع حقوق شهروندی آحاد مردم ایران است.

آنها افزودند: ما امضا کنندگان این بیانیه، در آستانه سالگرد جنبش امیدآفرین “زن زندگی آزادی” از مردم صبور و بزرگوار، صلح‌دوست و مطالبه‌گر، باهوش و آینده‌نگر ایران که در یک‌سال گذشته، علاوه بر تحمل سختی‌های متعدد از جمله گرانی‌ها، بی‌برنامگی‌ها، تحقیرها، تعطیلی بسیاری از کسب وکارها از طریق  فیلترینگ غیرقانونی فضای مجازی و مصوبه اخیر مجلس تحت عنوان عفاف و حجاب (که نقض آشکارحقوق ملت است)، شاهد برخورد خشن و غیرمنطقی حاکمیت با مطالبات برحق خود بوده‌اند، تشکر می‌کنیم.

فعالان سیاسی هشدار دادند؛ به حاکمیت هشدار می‌دهیم؛ هرگونه اقدام و برخورد امنیتی، نظامی و قضایی برای برپایی مراسم مردمی در ایام سالگرد جان‌ باختن مهسا امینی دخترایران و سایر جانباختگان مظلوم جنبش زن زندگی آزادی، ممکن است تبدیل به جرقه‌ای بر باروت انباشته شده خشم مردم گشته، و عوارض آن کشور عزیزمان را با خطر مواجه نماید که مسلماً تمام عوارض ناشی از این بی‌تدبیری و خشونت‌ورزی، بر عهده تصمیم‌سازان و تصمیم گیران نظام خواهد بود.

آمضاکنندگان بیانیه عنوان کردند: به نظر ما تنها و یگانه راه پیشِ روی نظام، استفاده از عقلانیت و برسمیت شناختن حق آزادی مردم برای بیان مطالبات شان، برگزاری آزادانه مراسم سالگرد درگذشتگان، عذرخواهی از خانواده‌های آسیب دیده و پرداخت غرامت به آنها و تعهد زود هنگام و عاجل برای برگزاری همه‌پرسی آزاد از همه مردم، در امور مهم کشور می‌باشد.

آنها در واکنش به اخراج اسانید و معلمان گفتند؛ اظهارات نسنجیده و اقداماتی نظیر اخراج اساتید دانشگاه و معلمان، ایجاد محدودیت و بازداشت فعالان خصوصاً فعالان دلسوز سیستان و بلوچستان و تحت فشار قرار دادن پدر و مادر مظلوم جان‌ باختگان و دستگیری معترضین به سیاست های فلاکت بار نظام ، به جای ایجاد آرامش برای مردم، بیانگر نوعی مقابله در برابر خواست مردم در  آستانه سالگرد جنبش مردمی است که نشان داده اند علیرغم تحمل سختی ها و خشونت های حکومت، خشونت پرهیز بوده و به منافع ملی ایران می اندیشند.

این کنشگران سیاسی تصریح کردند: به اعتقاد ما حضور جوانان، زنان و  عموم مردم در صحنه اعتراض مدنی به سیاستهای غلط حاکمان، پشتوانه مهمی برای آینده ایران است و هر نوع سختگیری در این زمینه، معنایی جز استبداد، لجاجت و اهمیت نداشتن آینده ایران برای حاکمان ندارد.

۱۲ کنشگر سیاسی در پایان تاکید کردند؛ بی‌تردید اقشار بسیار بزرگتری از میانسالان و سالخوردگان جامعه که در پیروزی و تثبیت جمهوری اسلامی نقش داشته اند، از جمله ما امضا کنندگان این بیانیه، جوانان را در بیان خواسته‌های برحق‌شان تنها  نخواهند گذارد. امیدواریم نظام با درک شرایط حاضر، کشور و مردم را در معرض آسیب بیشتر قرار نداده و این هشدار دلسوزانه را جدی تلقی نماید.

اسامی امضاکنندگان بیانیه به این شرح است؛ حسین جعفری، شهاب‌الدین‌حائری‌شیرازی، اکبر دانش‌سرارودی، ناصر دانشفر، سیدعلی اصغرغروی، رحیم قمیشی، علیرضا کفایی، اکبر مختاری، سلمان موسوی، عبدالله مومنی، عبدالله ناصری، مهدی نصیری.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago