هشدار کانون صنفی معلمان ایران پس از اعتصاب غذای دو معلم زندانی

به گزارش فرانیوز، کانون صنفی معلمان ایران(تهران) روز شنبه سی‌ام دی باانتشار بیانیه‌ای به عدم اجرای حکم دیوان عالی کشور در مورد ایرج رهنما و غلامرضا غلامی کندازی اشاره کرد و نوشت: «این قانون شکنی‌های آشکار مورد اعتراض همکاران زندانی است و برای رسیدن به همین حقوق ابتدایی و نقض شده‌شان مجبور به اعتصاب غذا شده‌اند که با توجه به سن آن‌ها و فشارخون بالای آقای رهنما حتی قبل از اعتصاب، خطرات زیادی سلامتی آنان را تهدید می‌کند.»

این دو معلم زندانی از روز ٢٣ دیماه ١۴٠٢ اعتصاب غذای خود را آغاز کردند و گفتند که این اعتصاب غذا را «تا پای جان» ادامه می‌دهند.

غلامرضا غلامی بر اساس اتهامات سیاسی به ١١ سال زندان و ٢ سال تبعید و ایرج رهنما نیز به پنج سال زندان محکوم شده و این دو بیش از سه ماه است که در زندان به سر می‌برند.

این دو معلم شاغل در استان فارس مهرماه امسال در حالی که برای طی روند قانونی برگزاری مجمع انجمن فارس به فرمانداری رفته بودند از سوی اداره اطلاعات فارس دستگیر و زندانی شدند.

بر اساس گزارش کانون صنفی معلمان، احکام زندان که علیه این معلمان زندانی صادر شده بود، در دیوان عالی کشور نقض شده و نامه آن نیز مدتی است به دادگستری شیراز ابلاغ شده اما بنا به خواست ضابطان اعلام و اجرا نشده است.

این نهاد صنفی تاکید کرده که با اجرای حکم دیوان عالی کشور باید این دو معلم زندانی آزاد شوند و پرونده‌شان در شعبه هم‌عرض بار دیگر بررسی شود.

کانون صنفی معلمان ایران نوشت: «این اقدام پرسشی را به ذهن متبادر می‌کند که مجرم کیست؟ آنان که در راستای رفتاری مطابق قانونی که علی‌القاعده ضابطان قضایی باید مجری‌اش باشند، بازداشت شده‌اند یا آنان که در روندی کاملا خلاف اصول قوانین جاری، اقدام به بازداشت این دونفر کرده‌اند؟»

گفتنی ست بیش از دو هزار و ششصد معلم و فعال صنفی و مدنی با امضای طوماری، حمایت خود را از «ایرج رهنما» و «غلام‌رضا غلامی کندازی» اعلام کردند.

در این بیانیه‌ که تا لحظه انتشار خبر به امضای بیش از ۲۶۸۲ تن رسیده، آمده است: «پس از تجمع گسترده فرهنگیان در استان فارس در سالیان اخیر و گشوده شدن فصلی نو از مطالبه‌گری صنفی، مسئولان کانون صنفی استان فارس، هزینه‌های بسیاری مانند احکام ناعادلانه، سنگین و حبس‌های طولانی‌مدت به دلیل این انسجام و اتحاد متحمل شدند.» امضاکنندگان این بیانیه اعلام کرده‌اند: «باتوجه به شرایط جسمی و سنی این دو فعال صنفی زندانی و خطرات ناشی از اعتصاب غذا، خانواده آن‌ها و فعالان صنفی به‌شدت نگران هستند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago