هشدار کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز؛ جعفر ابراهیمی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند

به گزارش فرانیوز، کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در بیانیه خود نوشت: جعفر ابراهیمی معلم نام آشنایی که این روزها براساس رفتار کینه‌توزانه‌ مسئولین زندان اوین، با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و علیرغم قول مساعد و انجام نامه‌نگاریهای مسئولین زندان جهت مداوا و اعزام به بیمارستان، در کمال تعجب بجای انتقال به بیمارستان از زندان اوین به زندان قزلحصار کرج انتقال داده می‌شود.

این تشکل فرهنگیان افزود: تمامی فعالان صنفی کشور با نام جعفر ابراهیمی آشنایند؛ او را از دغدغه‌مندترین فعالان عرصه تعلیم و تربیت و تحصیل کودکان می‌دانند. تمامی زندگی او در جهت برپایی عدالت آموزشی و تامین آینده فرزندان این مرز و بوم خلاصه گردیده و زندگی او با این مبارزه و زندان عجین شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: جعفر ابراهیمی در سال ۱۳۸۸ در زندان به بیماری التهاب روده مبتلا شد. در جریان بازداشت طولانی مدت در سلول انفرادی، که در زمان بازداشتهای اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رخ داد، نه تنها بیماریهای پیشین او تجدید شد بلکه بیماری دیابت نیز به آنها اضافه گردید.

این کانون همچنین هشدا داد: این معلم در معرض خطر جدی از دست دادن بینایی خود است. انتقال او به زندان قزلحصار قطعا منجر به تشدید وضعیت وخیم جسمی او خواهد شد و این یعنی مرگ خاموش.

کانون صنفی فرهنگیان شهرستان الیگودرز، ضمن ابراز نگرانی عمیق خود  نسبت به جان جعفر ابراهیمی نوشت که رفتار غیرقانونی مسئولین زندان اوین با جان انسانها از جمله با جان جعفر ابراهیمی را بشدت محکوم می‌کند و درخواست موکد از مسئولین زندا، اوین و قزلحصار، دارد تا به مُر قانون بازگشته به جان انسانها و جان جعفر ابراهیمی بها داده، طبق وظیفه ذاتی خود، که همانا مراقبت از جان زندانیان در زمره آنهاست، هرچه سریعتر ایشان را جهت مداوا به بیمارستان منتقل نمایند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: جامعه معلمان کشور اینگونه رفتارهای فراقانونی را برنمی‌تابد. بدون شک عواقب ناشی از این بی‌توجهی‌ها را متوجه قوه قضاییه و مسئولین زندانها دانسته و هشدار می‌دهد تا دیر نشده جعفر ابراهیمی را جهت مداوا به بیمارستان اعزام نمایند، در غیر اینصورت برای ماه پیش رو تضمینی وجود ندارد.

جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در دی ماه ۹۸ بازداشت و طی دادگاهی ناعادلانه به سه سال و نیم حبس محکوم شد و در حال حاضر مشغول سپری کردن دوران حبس است.

وضعیت جسمی جعفر ابراهیمی در زندان روز به روز وخیم‌تر شده و بدون داشتن هیچ سابقه‌ بیماری، به دلیل فشارهای دوران انفرادی و زندان، به دیابت نیز مبتلا شده‌ است.

عرفان کرم ویسی، وکیل جعفر ابراهیمی چند روز قبل در گفتگو با کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان درباره بیماری این فعال صنفی با اعلام اینکه او از گذشته درگیر بیماری التهاب روده است؛ اعلام کرد: «آقای ابراهیمی سال‌هاست که درگیر بیماری التهاب روده، مربوط به دستگاه گوارش و دیابت است. از اردیبهشت ماه سال گذشته که او به زندان اوین منتقل شده، این وضعیت در بدنش تشدید شده و در حال حاضر به وخیم‌ترین وضعیت خود رسیده است.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago