Categories: ایران

هشدار شرکت ملی گاز: زمستان امسال هم کمبود گاز داریم؛ برای زمستانی بی دغدغه همدلی و از خودگذشتگی کنیم

به گزارش فرانیوز، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران که در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد ستادی، مدیران عامل و مدیران بهره‌برداری شرکت‌های گاز استانی کشور سخن می گفت، با بیان اینکه سال ۱۴۰۱، زمستان بسیار سختی را برای کارکنان شرکت گاز بود، مدعی شد وزارت نفت با انجام اقدام‌های به‌موقع و همراهی و همدلی مردم توانست عملیات اجرای کنترل تولید، انتقال و مصرف را با موفقیت انجام دهد.

این اظهارات در حالیست که سال گذشته کمبود گاز در ایران بیش از سال‌های گذشته بحران‌ آفرید و جدا از قطع گاز صنایع، مدارس و ادارات نیز در پی بحران تأمین انرژی با تعطیلی روبرو شدند.

او با بیان اینکه پارسال سال بسیار خاصی برای همه ما بود، گفت: هم به‌واسطه گستردگی سرما در کشور و هم کاهش دمای شدید و هم طولانی بودن این سرما که سرانجام سبب مصرف روزانه ۶۸۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری شد که با توجه به ثابت بودن تولید و ناترازی، هیچ راهکاری جز مصرف بهینه و مدیریت مصرف نداشت.

به گفته او در سال ۱۴۰۱ در پالایشگاه‌ها با تلاش شبانه‌روزی حتی برای یک ساعت هم توقف در تولید وجود نداشته و روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز در طول شبانه‌روز بدون کوچک‌ترین مشکلی، منتقل شده است.

رحمانی گفت: «باید در سال ۱۴۰۲ نیز با هم پیمان ببندیم که با همدلی و همیاری و ایثار و ازخودگذشتگی که در ذات کارکنان صنعت گاز است، با کمترین مشکل، زمستانی بدون دغدغه را به مردم هدیه دهیم».

سال گذشته وزیر نفت جمهوری اسلامی که توهم «زمستان سخت» اروپا را داشت از مردم ایران خواسته بود لباس بیشتر بپوشند و از پرده‌های ضخیم در خانه استفاده کنند چون «زمستان سخت» است.

با حمله روسیه به اوکراین پیش‌بینی‌ها حکایت از وجود بحران انرژی در اروپا داشت. مقامات جمهوری اسلامی که از این بحران احتمالی بسیار خشنود بودند، تصور می‌کردند بحران انرژی در اروپا، ابزاری برای برداشته شدن تحریم‌ها و سرازیر شدن پول به جیب نظام می‌شود. روزنامه کیهان چاپ تهران هشتم شهریور در گزارشی اعلام کرده بود که «اروپا در انتظار وحشتناک‌ترین زمستان تاریخ خود» است.

جواد اوجی وزیر نفت هم در سخنانی در برنامه «جهان‌آرا» در صداوسیمای جمهوری اسلامی گفته بود که «امسال زمستان سختی در انتظار کشورهای غربی به خصوص اروپاست؛ دولت‌های اروپایی با دست خودشان به مردم‌شان ظلم می‌کنند. ایران می‌تواند بخشی از کمبود انرژی در جهان را تامین کند ولی چرا یک کشور متخاصم باید این گونه زورگویی کند؟»

این اظهارات جواد اوجی در حالی بیان شد که ایران در زمستان با بحرانی بی سابقه مواجهه شد. درنهایت وزیر نفت چهارشنبه ۲۱ دی‌‌ماه در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی کامل روزهای شنبه و یکشنبه تهران شد.

ایران دومین منابع گازی جهان را در اختیار دارد اما به دلیل ناکارآمدی مقامات جمهوری اسلامی سال‌هاست تأمین گاز مصرفی در درون کشور و برای شهروندان و صنایع به یک بحران جدی در فصل سرد تبدیل شده است.

یکی از مشکلاتی که در تأمین گاز مورد نیاز کشور وجود دارد، فرسودگی خطوط تولید و توزیع و عدم به روزرسانی تکنولوژی است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago