هشدار شاهزاده پهلوی به بایدن به دلیل توافق با تهران؛ مردم ایران فراموش نمی کنند چه کسی کنار قاتل ایستاد

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی امروز چهارشنبه ۲۲ شهریور ماه، در حالیکه خبرها حکایت از نهایی شدن توافق جمهوری اسلامی و آمریکا برای تبادل زندانیان دو کشور و همچنین آزاد سازی پول های بلوکه شده ایران دارد، با انتشار متنی به این توافق واکنش نشان داد و آن را باج دهی به جمهوری اسلامی دانست.

آقای پهلوی در این مطلب نوشت:« گزارش‌ها حکایت از نهایی‌شدن و اجرای معامله‌ای میان جمهوری اسلامی و دولت آمریکا در روزهای پیش رو دارد. این معامله تحت عنوان «مبادله زندانیان» انجام می‌گیرد اما در حقیقت، باج‌دهی دست‌کم شش میلیارد دلاری دولت بایدن به جمهوری اسلامی برای آزاد کردن پنج گروگان دوتابعیتی است. من چنانکه پیش از این نیز گفته‌ام با ارسال پول به جمهوری اسلامی به ویژه در حالی که این رژیم بنا بر ماهیت خود، مشغول سرکوب در داخل و ترور در خارج است، شدیدا مخالف».

او افزود: «فراتر از آن، هدف چنین معامله‌ای درست در آستانه روز مهسا، زمانی که ایرانیان در  داخل و خارج  در تدارک برگزاری تظاهرات اعتراضیند، ناامید کردن آزادیخواهان ایران و دادن اعتماد به نفس به رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی، و هدیه‌ای به این رژیم و ابراهیم رئیسی جنایتکار، پیش از سفر به نیویورک است».

شاهزاده رضا پهلوی همچنین تاکید کرد:«من به دولت کنونی آمریکا هشدار می‌دهم که مردم ایران فراموش نخواهند کرد چه کسانی در سخت‌ترین روزها به آنان پشت کردند و در کنار قاتلین‌شان ایستادند».

او در بخش پایانی مطلب خود خطاب به مردم مبارز ایران، نوشت: «هیچ دولت خارجی هرگز نمی‌تواند سرنوشت ایران را بر خلاف خواست شما تعیین کند. ما اگرچه از کمک دیگران در مسیر پیروزی بر این رژیم اهریمنی استقبال می‌کنیم اما روی پای خود ایستاده‌ایم و بر توان و همبستگی ملی خود حساب کرده‌ایم. شعله امید را در قلب خود فروزان‌تر کنید. رژیم جمهوری اسلامی رفتنی‌ست چرا که در مقابل آن، شما ملت بزرگ ایران ایستاده‌اید».

روز گذشته دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به‌طور رسمی، نام پنج شهروند ایرانی را که قرار است در طرح مبادله زندانیان با دولت آمریکا و رفع توقیف از دارایی‌های ایران، از زندان‌های ایالات متحده آزاد شوند، اعلام کرد.

توافق مبادله زندانیان با ایالات متحده آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دست‌کم ۴ نفر از ۵ شهروند آمریکایی زندانی در ایران، ایرانی‌تبارند.

سیامک نمازی ۵۱ ساله، عماد شرقی ۵۹ ساله و مراد طاهباز ۶۷ ساله سه نفر از پنج شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران هستند که بر اساس خبرهای منتشرشده، از مدتی پیش، از زندان به حبس خانگی منتقل شده‌اند. اگرچه هویت دو زندانی دیگر مشخص نیست اما روزنامه خراسان، مدتی قبل، هویت یک زندانی دیگر را یک زن آمریکایی ایرانی‌تبار ذکر کرده که پیش از این در

در تازه‌ترین تحولات مرتبط با توافق مرداد ماه میان ایران و آمریکا، دولت آمریکا مجوز انتقال شش میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران در کره جنوبی به قطر را امضا کرد تا به این ترتیب راه برای آزادی پنج شهروند آمریکایی بازداشت‌شده در ایران هموار شود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago