Categories: جهان

هشدار رئیس اف‌بی‌آی درباره افزایش تهدیدات تروریستی در پی حمله حماس

به گزارش فرانیوز، آقای ری افزود که از شروع جنگ اسرائیل و حماس در روز ۱۵ مهر چندین گروه تروریستی خارجی برای حمله به آمریکا و اهداف آمریکایی در خارج از این کشور فراخوان داده‌اند.

او افزود:«اقدامات حماس و متحدان آن الهام‌بخش حملات و اقداماتی خواهد بود که از زمان شروع حملات گروه موسوم به خلافت اسلامی در حدود یک دهه قبل شاهد آن نبوده‌ایم.»

موضوع اصلی گزارش رئیس اف بی‌آی به کمیسیون‌های امنیت ملی و امور دولتی کنگره آمریکا سنجش تهدیدهای تروریستی علیه این کشور در پی شروع جنگ در نوار غزه بود.

مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر گفتند که تهدیدها علیه شهروندان یهودی، مسلمان و عرب‌تبار آمریکا در سه هفته اخیر افزایش یافته است.

کریستوفر ری در بخش دیگری از گزارش خود به کنگره آمریکا خاطر نشان کرد که در هفته‌های اخیر تعداد حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه‌های آمریکا افزایش یافته است و در صورت ادامه و گسترش جنگ به احتمال فراوان حملات سایبری ایران و عوامل غیرحکومتی به آمریکا افزایش خواهد یافت.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت میهن آمریکا، نیز در این جلسه گفت که در پی شروع جنگ در نوار غزه افزایش حملات نفرت‌آمیز به دانشجویان یهودی ساکن آمریکا بر موارد یهودی‌ستیزی در این کشور افزوده است.

کاخ سفید در روزهای اخیر در مورد حوادث یهودی‌ستیزانه در دانشگاه‌های آمریکا هشدار داد و مسئولان دانشگاه‌ها به دلیل این رویدادها تدابیر امنیتی را تشدید کرده‌اند.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، روز سه‌شنبه در اجلاسی که کاخ سفید در زمینه مقابله بین‌المللی با باج‌افزار ترتیب داده بود گفت به وزارت دادگستری دستور داده است که با تحقیقات دولت اسرائیل برای ردگیری انتقال منابع مالی به حماس از جمله در شکل رمز‌ارز همکاری کند.

هفته گذشته نیز کن مک کالوم مدیرکل سرویس امنیتی بریتانیا برای نخستین بار در نشستى بی‌سابقه در این زمینه که با حضور رؤسای اطلاعاتی از ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند برگزار شد، به این موضوع پرداخت.

او گفت که «حملات وحشتناک» به اسرائیل می‌تواند خطر جنایات تروریستی در بریتانیا را افزایش دهد و نگرانی‌ها را در مورد تهدیدات جمهوری اسلامی ایران شدت بخشد.

وى افزود: رژیم تهران قبلاً یک تهدید «به ویژه تند و شدید» بود اما اکنون ممکن است «به سمت مسیرهای جدید حرکت کند».

مک کالوم هشدار داد: «بدیهی است ما مدت‌هاست  نگران رفتار [رژیم] ایران در بریتانیا بوده‌ایم به‌خصوص در ١٨ ماه گذشته یا بیشتر در مرحله شدیدترى از تهدیدات جمهوری اسلامی در خاک بریتانیا قرار داشتیم».

وی ادامه داد: «واضح است که رویدادهای خاورمیانه این احتمال را تشدید می‌کند که [رژیم] ایران ممکن است تصمیم بگیرد به سمت مسیرهای جدید حرکت کند. من این احتمال را رد نمی‌کنم که می‌تواند شامل بریتانیا نیز شود، اما ما در حال حاضر در سطح بالایی هر نوع تهدید از سوی جمهورى اسلامى را مدیریت مى‌کنیم».

به گفته‌ی این مقام امنیتی بریتانیا، «در بیشتر موارد، فعالیت‌هایی که در حدود ١٨ ماه گذشته توسط رژیم ایران در بریتانیا شاهد بوده‌ایم، جمهورى اسلامى عمدتا دشمنان داخلی رژیم، مخالفان و کارمندان رسانه‌های فارسی‌زبان را هدف قرار داده است.  واضح است یکی از نکاتى که ذهن ما را به خود مشغول مى‌کند این است که شاید ایران در واکنش به رویدادها، هدف‌هاى خود را به مناطق دیگرى گسترش دهد.»

پس از حمله وحشیانه و فجیع گروه تروریستی حماس به اسرائیل، گزارش‌ها حاکى از افزایش یهودستیزى در بریتانیا است و برخی تظاهرکنندگان حمایت خود را از سازمان تروریستی ممنوعه در اعتراضات به اصطلاح طرفداری از فلسطین نشان داده‌اند. راهپیمایی دیگری نیز در همین زمینه در لندن برای آخر این هفته برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان امنیتى MI5 فاش کرد که جمهورى اسلامى در سال ٢٠٢٢ حداقل ١٠ بار برای ربودن یا کشتن افراد در خاک بریتانیا تلاش کرده و از جمله مخالفان و کارمندان برخی رسانه‌های مخالف را هدف قرار داده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago