Categories: ایرانجهان

هشدار آمریکا به جمهوری اسلامی: حملات متوقف نشود اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم

به گزارش فرانیوز، لوید آستین گفت: «پرسنل آمریکا در روزهای اخیر توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی مورد حمله قرار گرفته‌اند و این حملات باید متوقف شود».

وزیر دفاع ایالات متحده هشدار داد که در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت حکومت ایران به پرسنل آمریکایی، ایالات متحده برای محافظت از نیروهای خود در انجام اقدامات بعدی تعلل نخواهد کرد.

این هشدارها در حالی مطرح شد که حملات به پایگاه‌ها و مواضع نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی در منطقه همچنان ادامه دارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز روز سه‌شنبه ۹ آبان در دیدار با اسماعیل هنیه گفت: «منطقه در مرحله اتخاذ یک تصمیم بسیار مهم قرار دارد و در صورت استمرار اسرائیل به حمله و گسترده شدن دامنه درگیری و جنگ، هیچ طرفی از دامنه تاثیرات و پیامدهای آن به‌دور نخواهد بود.»

سخنگوی پنتاگون با تایید وقوع این حملات، روز سه‌شنبه گفت که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه حداقل ۲۷ بار در روزهای اخیر با پهپاد یا موشک مورد حمله قرار گرفته‌اند. هیچ یک از حملاتی که از زمان حملات تلافی‌جویانه آمریکا در روز جمعه انجام شده، تلفات یا خسارتی در پی نداشته است.

با اینکه بسیاری از مقامات ایالات متحده از جمله جو بایدن، رئیس جمهور این کشور اخیراً به جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش هشدار دادند که این‌گونه حملات را متوقف کنند و حتی در اقدامی تلافی‌جویانه علیه دو پایگاه سپاه در سوریه نیز حملات هوایی ترتیب دادند؛ با این حال همچنان حمله به مواضع آمریکایی‌ها متوقف نشده است.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز گذشته گفت دست‌کم هفت مورد از این حملات پس از آن انجام شد که نیروهای آمریکایی در ساعات اولیه صبح جمعه به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شد، حمله کردند.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به حمله به پایگاه‌های سپاه در سوریه گفت که به دستور جو بایدن، ایالات متحده حملات دقیقی را به سایت‌های «مورد استفاده سپاه و وابستگان آن» در شرق سوریه انجام داده است. اگر نیروهای مورد حمایت ایران به حملات خود ادامه دهند «ما از انجام گام‌های بیشتر برای حفاظت از پرسنل خود تعلل نخواهیم کرد».

او بدون نام بردن از کشور یا گروهی گفت آمریکا حضور نظامی خود را برای بازداشتن هر دولت یا بازیگر غیردولتی که می‌خواهد جنگ را به فراتر از غزه گسترش دهد، تقویت کرده است. او گفت همه اینها در راستای هشدار «روشن» رئیس جمهوری آمریکا است که هیچ دولت یا گروهی که خواستار ضربه‌زدن به اسرائیل است نباید این جنگ را گسترش دهد.

طی روزهای اخیر با اعزام نیرو و تسلیحات بیشتر از جمله هواپیماهای اف ۱۶؛ اعزام ناو‌های هواپیمابر، سیستم پدافند هوایی پیشرفته و نیروهای پیاده، مواضع آمریکا در منطقه تقویت شده و در آخرین اقدام نیز پنتاگون اعلام کرده که ۳۰۰ سرباز دیگر را به خاور میانه اعزام خواهد کرد.

این در حالی است که چهار روز پیش وزارت دفاع آمریکا از اعزام حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی اضافی به خاورمیانه خبر داده بود. این نیروها به سربازانی که از قبل به این منطقه اعزام شده بودند اضافه می شوند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago