Categories: جهان

هجوم یهودستیزان به فرودگاه داغستان و جستجوی مسافران پروازی از اسرائیل

به گزارش فرانیوز، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی صدها نفر را نشان می‌دهد که برخی پرچم‌های فلسطین یا پلاکاردهایی را در محکومیت اسرائیل حمل می‌کنند، به فرودگاه یورش برده و مسافران را آزار می‌دهند.

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که برخی از جمعیت پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و برخی دیگر تلاش می‌کنند خودروی پلیس را واژگون کنند.

دفتر وزارت کشور در مَخاچ‌قلعه گفت که پس از این «اختلال‌ها» پلیس ضدشورش و واحدهای گارد ملی برای تقویت امنیت به فرودگاه اعزام شد اعزام شدند.

وزارت بهداشت داغستان بعداً فاش کرد که بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند که حال دو نفر وخیم است. با این حال، آنها جزئیات دیگری ارائه نکردند. هنوز تأیید نشده است که آیا اسرائیلی‌ها در این پرواز بوده‌اند یا اینکه این مسافران محلی بودند از اسرائیل به داغستان بازگشته بودند

آژانس هوانوردی غیرنظامی روسیه، گفت فرودگاه بین‌المللی مَخاچ‌قلعه حداقل تا ۶ نوامبر به روی هواپیماهای ورودی بسته خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و وزارت خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کردند که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی اوضاع را زیر نظر دارند.

سفیر اسرائیل در روسیه، الکس بن زوی، نیز با مقامات روسی برای تامین رفاه یهودیان و اسرائیلی‌ها در این سایت همکاری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «اسرائیل از مقامات قانونی روسیه انتظار دارد که از رفاه همه شهروندان اسرائیلی و یهودیان در هر کجا که هستند محافظت کنند و علیه آشوبگران و تحریکات وحشیانه‌ای که علیه یهودیان و اسرائیلی‌ها انجام می‌شود، اقدام قاطعانه انجام دهند».

از سوی دیگر مقامات داغستان خشونت را محکوم کرده، خواهان آرامش شده‌اند و قول داده‌اند که عوامل این حادثه را مجازات کنند.

 وزارت امور داخله داغستان اعلام کرد که مقامات از فیلم‌های دوربین‌های مداربسته برای جستجوی اغتشاشگران مسئول استفاده خواهند کرد.

سرگئی ملیکوف، رئیس جمهوری داغستان نیز وعده داد که عواقب سختی در انتظار کسانی است که در حمله به فرودگاه شرکت کردند، داد. او همچنین عوامل خارجی را عامل خشونت دانست و مدعی شد اخبار جعلی منتشر و مردم محلی را عصبانی کرده است.

دولت منطقه داغستان در پستی تلگرامی از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و «با درک شرایط کنونی جهان، تسلیم تحریکات گروه‌های مخرب نشوند».

بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در این جمهوری که یکی از ۸۵ واحد فدرال کشور روسیه است، ۸۲٫۶ درصد از جمعیت داغستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند که اغلب سنی‌مذهب بوده و تعداد کمی از ساکنان این جمهوری نیز شیعه‌مذهب هستند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago