Categories: ایران

نشت رادیواکتیو در بیمارستان امام رضا کرمانشاه

کارکنان و مراجعان بیمارستان امام رضا کرمانشاه به دنبال سرقت لایه محافظ سربی از محوطه رادیوتراپی، به مدت نامعلومی در معرض اشعه رادیواکتیو قرار گرفته‌اند.

به گزارش فرانیوز، برخی رسانه‌های داخلی ایران به نقل از «قباد محمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، خبر دادند که حراست بیمارستان سه هفته قبل از سرقت این قالب‌های سربی مطلع شده است اما مشخص نیست که سرقت چه زمانی رخ داده است.

با این حال، مسئولین این استان برای جلوگیری از تعطیل شدن این بیمارستان علی‌رغم آگاهی از نشت رادیواکتیو فعالیت بخش رادیوتراپی و دیگر بخش‌های هم جوار این قسمت را متوقف نکردند و در تمام مدت پرسنل این بیمارستان در معرض این تشعشعات بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد که پس از آگاهی از سرقت سرب دستگاه رادیوتراپی سریعاً دُز متری انجام شد و متوجه نشت اشعه شدیم و بنا بود که مکان‌های اطراف اتاق رادیوتراپی که مسیر نشت اشعه بود را تعطیل کنیم اما در نهایت این امر ممکن نشد چرا که بخش‌های هم‌جوار بیماران و مراجعه‌کننده زیادی برای درمان داشتند.

گفته شده که سارقان قالب‌های سربی سقف اتاق رادیوتراپی و اتاق‌های هم‌جوار را دزدیده‌اند و پاویون انترن‌های خانم این بیمارستان دقیقاً بر روی مرکز رادیوتراپی قرار دارد که سقف‌های سربی آن به سرقت رفته است و به پرسنل این بخش نیز گفته نشده که در معرض اشعه رادیواکتیو قرار دارند.

به گزارش وب‌سایت خبری ایسکانیوز، طبقه دوم این بیمارستان را به بهانه نشت گاز تعطیل کردند، درحالی‌که در همان طبقه، پاویون اینترن‌های خانم قرار دارد و طی این مدت تقریباً همه اینترن‌های خانم کشیک بوده‌اند‌!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: «اینکه در این فاصله چه افرادی و به چه مقدار تحت تأثیر اشعه بوده‌اند و چه عوارضی به دنبال خواهد داشت، برای ما مبهم است.»

او در ادامه افزود: «با هیچ‌‌گونه آزمایشی نمی‌توان در معرض اشعه بودن افراد را مشخص کرد. افرادی که در معرض اشعه بودند، ممکن است در آینده بیمار شوند و افراد مبتلا به سرطان که در این سه هفته درمان آن‌ها عقب‌افتاده، ممکن است فوت شوند.»

وی عنوان کرد: تعداد قالب‌های سربی دزدیده شده مشخص نیست و اسناد سرب کوبی که مربوط به ۲۰ سال قبل بود را متأسفانه پیدا نکردیم.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago