نخستین دادگاه مهدی یراحی برگزار شد

به گزارش فرانیوز، آقای بابازاده در مطلبی نوشت: نخستین دادگاه مهدی یراحی دیروز دوازدهم شهریور در دادگاه امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران برگزار شد. این دادگاه راس ساعت ۱۴ در شرایطی برگزار شد که اعضای گروه “تاک داون” نیز در همان شعبه حضور و دادرسی شدند.

بابازاده افزوده است که “با توجه به محل دادرسی پرونده یراحی به نظر می‌رسد هیچ کدام از نهادهای امنیتی شاکی این خواننده نیستند و پرونده او مستقیما از سوی قوه قضاییه در حال پیگیری است”.

هنوز گزارشی از اتهامات وارده به این خواننده پاپ در نخستین دادگاه از سوی رسانه‌های رسمی قوه قضائیه جمهمری اسلامی منتشر نشده است.

پیش از این محمود سالاری، معاون هنری وزارت ارشاد در اظهارنظری درباره بازداشت مهدی یراحی گفته بود «این تصمیم برای فردی مثل مهدی یراحی را نهاد قضایی گرفته است. ما می‌توانیم برویم گفت‌وگو کنیم اما وقتی کسی نمی‌خواهد حرفی را بپذیرد، من کاری برایش نمی‌توانم بکنم. اولین گام این است که طرف خودش بخواهد که اتفاقی برایش بیفتد. وقتی تصور هنرمند ما این است که این کار او نوعی مبارزه و حق‌طلبی است، من کاری نمی‌توانم برای او انجام دهم».

این خبر تاکنون در رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران منتشر نشده و اطلاعات دقیقی در زمینۀ اتهامات انتسابی در پرونده آقای یراحی در دست نیست.

مهدی یراحی روز سوم شهریور ترانۀ «روسریتو در بیار» را منتشر و آن را به «زنان آزاده» ایران تقدیم کرد که به نوشته خود او «در خط اول جنبش زن زندگی آزادی، دلیرانه می‌درخشند».

این ترانه‌سرا و خواننده سه روز پس از انتشار این ترانه بازداشت شد. رسانه قوه قضائیه دلیل تشکیل پرونده برای او را مرتبط با انتشار یک ترانه «غیرقانونی ‌و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی» اعلام کرد.

مهدی یراحی پیشتر هم در سال ۱۳۹۸ بابت ترانه‌هایش، با تشکیل پرونده قضایی و اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» روبه‌رو شده بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago