ناپدیدسازی قهری روزنامه‌نگاران رسانه «فردای اقتصاد»؛ دست‌کم پنج روزنامه‌نگار ناپدید شدند

گزارش‌ها حاکی از ناپدید شدن دست‌کم پنج روزنامه‌نگار در نتیجه حمله دو روز گذشته ماموران امنیتی به رسانه «فردای اقتصاد» در تهران است. تاکنون اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری آنان به دست نیامده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مجموعه حقوقی دادبان در اینباره نوشت: پس از گذشت بیش از ۷۲ ساعت از ورود ماموران امنیتی به دفتر روزنامه فردای اقتصاد، هیچ اطلاعاتی از دست‌کم ۵ روزنامه‌نگار این رسانه اقتصادی در دست نیست.

این گزارش افزود: در حال حاضر از علی تسنیمی، نیکان خبازی و مهرداد عسکری، بهزاد بهمن‌نژاد و نیکان خبازی خبری در دست نیست.

ماموران امنیتی در ایران، روز سه‌شنبه با حمله به دفتر گروه رسانه‌ای فردای اقتصاد، بیش از ده‌ها خبرنگار شاغل در این رسانه را در داخل دفتر محبوس کرده و تلفن‌های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی آنها را توقیف کردند.

بنا بر گزارش‌ها ماموران همچنین از ورود خانواده‌های نگران این روزنامه‌نگاران به داخل جلوگیری کرده‌اند.

حال بر اساس گفته شاهدان و خانواده روزنامه‌نگاران محبوس‌شده، همچنان اطلاعاتی از محل نگهداری دستکم ۵ نفر از این روزنامه‌نگاران در دست نیست.

مشخص نیست آیا آنها همچنان در این محل محبوس هستند یا به جای دیگری منتقل شده‌اند.

مجموعه حقوقی دادبان تاکید کرده که عدم اطلاع‌رسانی نهادهای امنیتی و به ویژه قوه قضاییه درباره وضعیت این پنج روزنامه‌نگار و محل نگهداری آنها در حالی است که در صورت بازداشت قانونی، مقام قضایی مسئول پرونده موظف است خانواده آنها را از وضعیت‌شان مطلع کند.

دادبان افزود: از این رو از منظر قانونی آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده مصداق بارز، ناپدیدسازی قهری دستکم پنج روزنامه‌نگار توسط نهادهای امنیتی است و مسئولیت آن در وهله اول با قوه قضاییه و سپس نهاد امنیتی عمل‌کننده است.