نازنین بنیادی در پارلمان استرالیا: برای تروریستی اعلام کردن سپاه به دولت فشار بیاورید

نازنین بنیادی بازیگر و از چهره های مخالف جمهوری اسلامی در دیدار با سیاست‌مداران استرالیایی، با بیان اینکه استرالیا باید سپاه را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد، از پارلمان این کشور خواست تا برای این کار به دولت فشار آورده و به گفته او این کار شجاعانه را انجام دهند.

به گزارش فرانیوز، صبح امروز، نازنین بنیادی فعال مدنی و یکی از چهره‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی در نشستی مجازی با چندین سناتور استرالیایی سخنرانی کرد.

این برای اولین بار است که یکی از چهره‌های اپوزیسیون ایران با سیاست‌مداران استرالیایی دیدار می‌کند.

در این نشست مجازی سناتور سیمون بیرمنگام، وزیر امور خارجه در سایه، سناتور کلر چندلر، سناتور فاطیما پیمان، کیت ولاهان عضو پارلمان و شماری دیگر از سیاستمداران ایرانی و فعالان سیاسی حضور داشتند و درباره سیاست‌های استرالیا در مقابل جمهوری اسلامی گفت‌وگو کردند.

به گزارش ‌اس‌بی‌اس فارسی از پارلمان استرالیا، نازنین بنیادی در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به اتفاقات رخ داده در ایران در ماه‌ها و حتی دهه‌های گذشته گفت: «جمهوری اسلامی ایران قابل اصلاح نیست، بیش از ۴ دهه تجربه این را نشان داده است. انتخاب ابراهیم رییسی به عنوان رییس جمهور این را نشان می‌دهد.

او گفت: خانم بنیادی با اشاره به انتخاب ایران به عنوان نائب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که دولت استرالیا باید در این مورد رسما مخالفت خود را اعلام کند.

این فعال مدنی، در ادامه درخواست‌هایش از دولت استرالیا گفت: «استرالیا باید سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی مشخص کند. سپاه مرکز عملیات‌های تروریستی است. من از شما می‌خواهم به دولت فشار بیاورید تا کار شجاعانه را انجام بدهد.»

خانم بنیادی با اشاره به تحریم‌های مگنیتسکی دولت استرالیا علیه برخی مقامات ایران گفت: «از شما می‌خواهم پا را فراتر بگذارید و ابراهیم رییسی و علی خامنه‌ای را تحریم کنید. استرالیا نسبت به کشورهای هم فکر تعداد افراد کمتری را تحریم کرده و باید افراد بیشتری را تحریم کند.»

او در پایان سخنرانی خود گفت: «در سال‌های گذشته کشورهای غربی با علائم جمهوری اسلامی روبرویی کرده است نه خود آن. ایرانی‌ها جانشان را در خطر انداختند چون جمهوری اسلامی برای آن‌ها نیست. جمهوری اسلامی نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا خطرناک است.»

او در پاسخ به سوال وزیر امور خارجه در سایه استرالیا، سایمون بیرمنگام، درباره این که کدام کشور می‌تواند الگویی برای نوع رابطه با جمهوری اسلامی باشد، گفت: «به طور کلی فکر نمی‌کنم هیچ کشوری به اندازه کافی از مردم ایران حمایت کرده است. به نظر من وفاداری ما باید به مردم داخل ایران باشد نه رژیم، ما کار جدیدی را امتحان نکردیم.»

این هنرمند ایرانی ادامه داد: «قرار دادن سپاه پاسداران به عنوان یک گروه تروریستی قدم مثبتی روبه جلو است. این نیاز به یک اتحاد ملی در سیاست علیه ایران دارد و در این شکست خورده‌ایم. این که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده به جمهوری اسلامی این پیام را می‌دهد که کشورهای دیگر در سیاستشان درباره آن‌ها متحد نیستند.»

او در پاسخ به سوالی از سناتور فاطیما پیمان درباره انتشار اخبار دروغ به نفع رژیم حاکم در ایران گفت: «اتفاقی که در عصر تکنولوژی رخ داده باعث شده ایرانیان بیشتری با خارج از کشور در ارتباط قرار بگیرند. تعدادی از رسانه‌ها از فعالین ناشناخته داخل ایران هستند که اطلاعات واقعی را از ایران خارج می‌کنند.»

او افزود: «متخصصان باید راهی پیدا کنند که سرکوب اینترنت را در ایران متوقف شوند. شهروند خبرنگاری تنها نوع روز‌نامه‌نگاری است که در ایران می‌تواند رخ بدهد.»

خانم بنیادی ادامه داد: «تنها راه اتحاد است، همه ایرانیان در تبعید با هر نگاهی چه جمهوری خواه و چه سلطنت طلب باید متحد علیه این رژیم باشیم».

او افزود: «آن‌ها سعی کردند فعالین سیاسی در ایران حتی زندانیان را علیه یکدیگر قرار بدهند.

این فعال مدنی گفت:‌«امیدوارم یک روزی رفراندوم برگزار شود، اما تا آن موقع ما باید به این نتیجه برسیم که تنها راه شکست دادن این رژیم کنار گذاشتن تفاوت‌هاست.»

خانم بنیادی در پاسخ به سوال کایلی مور گیلبرت محققی استرالیایی که در ایران زندانی بود، گفت: «مردم در حال قضاوت کردن این تظاهرات‌ها با تعداد افراد در خیابان‌ها هستند و این غلط است. این انقلاب در قلب‌‌ها، ذهن و روان ایرانی‌هاست.»

او عنوان کرد: «وقتی نلسون ماندلا کشته شد فعالیت مدنی ادامه پیدا نکرد؟ اینجا هم این اتفاق رخ داده. مردم کشته شده‌اند اما فعالیت ادامه دارد.»

نازنین بنیادی در پایان گفت: «من به فعالیت برای مردم ایران ادامه می‌دهم، من شما را مطمئن می‌کنم که خیزش بعدی در راه است. سوال این است که آیا ما آن زمان آماده خواهیم بود؟ آ‌ن‌ها دوباره برمی‌خیزند و باید برای بار بعدی آماده باشیم.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago