Categories: ایران

مولوی عبدالحمید: تاکنون قدمی در جهت خواسته‌های مردم برداشته نشده است

به گزارش فرانیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید گفت: نکتۀ مهم آن است که ما به نام دین نخوریم. هرگز جایز نیست کسی از نام دین و قرآن برای منافع سیاسی و مادی و دنیوی خود استفاده کند.

او تاکید کرد: اعتقاد ما این است و آن را قرائت میانه از دین می‌دانیم که دین نباید سیاسی و تابع سیاست باشد، بلکه سیاست باید تابع و در خدمت دین باشد. در سیاست اسلامی هیچ‌چیزی نباید بر خلاف شریعت باشد. در سیاست دینی و اسلامی خیانت و عهدشکنی و دروغ جایز نیست و فقط صداقت اعتبار دارد. تمام سیاسیون در همه جای دنیا مخصوصا سیاستمدارانی که حکومت اسلامی دارند و می‌گویند ما بر مسیر اسلام حرکت می‌کنیم باید پایبند قرآن و شریعت و احکام شرعی باشند و هیچ کاری بر خلاف کتاب و سنت انجام ندهند.

او ادامه داد: مهم است که سیاستمداران به منافع مردم و کشور فکر کنند و مردم خودشان را دریابند و به خواسته‌های مردم توجه کنند و فریادشان را بشنوند. این سیاستِ اسلامی و سیاستِ درست است. ارزش حکومتداری در این است که اول به منافع ملت خود و بعد به منافع تمام انسانیت فکر بشود.

مولانا عبدالحمید تصریح کرد: بیش از یک سال است که مردم ایران اسلامی حرف‌ها و صحبت‌هایی دارند که در گذشته این حرف‌ها را نداشتند. شنیدن حرف مردم و توجه به خواسته‌های آنها حیاتی و مهم است. ما و همۀ مردم خیرخواه کشور و ملت خودمان هستیم و آب‌وخاک کشورمان را دوست داریم و از منافع ملی و وحدت ملی و تمامیت ارضی کشور حمایت می‌کنیم و خواهان امنیت ملی هستیم. این کشور خانۀ همۀ ملت است و چه انسان بدبختی باشد که به ضرر خانه‌اش راضی بشود و بخواهد خانه‌اش را به کسی دیگر تحویل بدهد. هر کس خانۀ خودش را حفاظت می‌کند و برای دفاع از آن کشته هم می‌شود.

او گفت: این خواسته‌ها صدای مردم هستند و شنیدن این صدا بزرگترین و بهترین حکمت و سیاست و دانش است. وقتی حاکمان و مسئولان و علما از مردم انتظاراتی دارند، باید به انتظارات مردم هم توجه کنند. اگر بنده انتظار دارم شما (مردم) حرف بنده را قبول کنید باید بنده هم به خواسته‌های شما توجه کنم. یک‌طرفه نمی‌شود؛ هر دو طرف باید به حرف یکدیگر توجه کنند. نباید مردم به زحمت بیفتند و در تنگنا قرار بگیرند.

خطیب جمعه زاهدان افزود: امروز اکثر مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و از تامین مخارج خانوادۀ خودشان عاجز مانده‌اند و این سبب گسترش نارضایتی در کشور شده است. اعتراضات گذشته هم برای همین بود و چه زیبا بود که حرف این مردم شنیده می‌شد. رضایت خدا هم در همان مسیری است که رضایت مردم قرار دارد. مردم هیچ‌گاه از مسئولان چیزی بر خلاف دین نخواستند و اگر مسئولان تا جایی که دین و قرآن اجازه داده بود می‌رفتند رضایت مردم کاملا حاصل می‌شد.

مولانا عبدالحمید افزودند: ایران متشکل از اقوام و مذاهب و ادیان و دیدگاه‌های مختلف است.

دیدن همه و شنیدن حرف همه و توجه به خواسته‌های همه می‌تواند همبستگی و وحدت ملی و همراهی ایجاد کند و سبب شود که مردم به حرف مسئولان توجه کنند. اکنون مردم در یک نقطه گیر کرده‌اند و در طول این مدت نه‌تنها یک قدم در جهت خواسته‌های مردم برداشته نشده، بلکه همواره فشار و سختی و مقاومت در مقابل خواسته‌‎های مردم بوده است. این بر مردم فشار آورده و سبب شده که برای خودشان آیندۀ روشنی نبینند.

این روحانی تاکید کرد: اگر مسئولان افق روشنی دارند جلوی مردم بگذارند. روش‌ها و سیاست‌های گذشته جواب نداده‌اند که مردم امروز مشکل و اعتراض دارند. فشار جواب نمی‌دهد، بلکه گفت‌وگو و مذاکره و کنارآمدن مسئولان با مردم جواب می‌دهد و می‌تواند ملت را وابسته کرده و افق روشنی را برای مردم ایجاد کند.

او افزود: الان مسائلی در کشور در پیش است و تا کنون هیچ نوع تغییراتی در جهت خواسته‌های مردم به‌وجود نیامده‌اند و همان روال سابق ادامه دارد و فشارها و تنگناها بیشتر هم شده‌اند. بنده این حرف‌ها از روی خیرخواهی و دلسوزی می‌گویم. مسئولان هنوز فرصت دارند که به خواسته‌های مردم توجه کنند و سیاست‌ها به نحوی تنظیم شوند که ملت به آینده امیدوار بشود.

مولانا عبدالحمید در ادامه اظهار داشت: یکی گفته بود که قانون اساسی ایران بهترین قانون دنیاست. باید توجه کنیم که چه اندازه بر این «بهترین قانون دنیا» عمل می‌شود. آیا عمل می‌کنیم یا کسانی که قدرت دارند هر جایی که دل‌شان بخواهد عمل نمی‌کنند؟ البته ما معتقدیم که این قانون اساسی مشکلات زیادی دارد و ملت هم به‌خاطر بعضی از بندهای همین قانون با مشکل مواجه شده است.

او گفت: قانون اساسی چهل‌وچهار سال قبل و برای نسل گذشته تدوین شده است. خبرگان و بسیاری از کسانی که این قانون را تصویب کرده‌اند از دنیا رفته‌اند و الان در عالم برزخ زندگی می‌کنند. نسل امروز، نسل دیروز نیست و شرایط و فضا و خواسته‌های جدیدی در کشور و دنیا آمده است، اما یکی از مشکلات قانون اساسی این است که در طول این مدت هیچ تغییری در این قانون ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که آیا همۀ ما به این قانون اساسی عمل کرده‌ایم؟ در قانون اساسی آمده است که شورای نگهبان بر انتخابات نظارت کند، بعدها آمدند و «نظارت استصوابی» را تصویب کردند و این نظارت استصوابی یعنی همه‌چیز اعم از تایید و سایر موارد در اختیار شورای نگهبان باشد. اینها قوانینی هستند که برای کشور مشکلات ایجاد کرده‌اند. وقتی کسی که دو دوره رئیس‌جمهور، چند دوره نماینده مجلس و چندین دوره رئیس شورای امنیت ملی کشور بوده است، رد صلاحیت بشود دنیا در مورد ما چه فکر می‌کند؟! و یا شخصی که در وزارتخانۀ حساسی وزیر بوده و رد صلاحیت می‌شود! اینها مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: دیدگاه‌ها باید وسیع و بلند باشند و منحصر بر یک مذهب و قوم و جناح نباشند. مسئولان باید سعه‌صدر داشته باشند و نظرشان خیلی بلند باشد و تنوع و تفکرات مختلف در کشور را ببینند. آن زمان است که می‌توانیم وحدت ملی را در کشور مشاهده کنیم.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago