مولوی عبدالحمید: برای منافع مردم هر تهدیدی را به جان می‌خریم

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید با اشاره تلویحی به سوءقصد اخیر به جان خود، افزود: نگران هیچ چیز نباشید، همه چیز در دست پروردگار است… آرامش‌تان را حفظ کنید.

وی خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی عنوان کرد: مسئولان تجربه‌ها و سیاست‌های شکست خورده را تکرار نکنند که تکرار آنها به جز ندامت نتیجه ندارد. باید با مردم معترض گفت‌وگو کرد و همچنین باید عمل هم کرد، چون شنیدن تنها و عمل نکردن مانند نشنیدن است.

این روحانی اهل سنت با اشاره به فرار مغزها و فرار نخبگان، یکی از دلایل این پدیده را مشکلات اقتصادی از جمله کاهش شدید ارزش پول ملی عنوان کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر اینکه منافع ملی در ایران از تصمیم و عملکرد دولت‌ها و مسوولان کشور ضربه خورده است، گفت: «هر کسی که در ایران نفوذ داشته، فرصت‌ها را به نفع خود تصرف کرده، ‌خزانه‌ها خالی و مشکلاتی ایجاد شده است و تصمیم‌گیرندگان کشور هم تمرکزی بر منافع ملی نداشته‌اند.»

مولوی عبدالحمید افزود: اجرای عدالت و رفع تبعیض از مطالبات اساسی و محوری ملت ایران هستند و ملت ایران از این مطالبات هیچوقت کوتاه نمی‌آیند و برای تحقق آنها مبارزه می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزادی در عرصه‌های مختلف از جمله آزادی روزنامه‌ها، آزادی بیان و آزادی قلم باید تحقق یابد.

مولوی عبدالحمید در پایان خطاب به مردم زاهدان از آن‌ها خواست در تجمعات و راهپیمایی اعتراضی‌شان «مراقب عوامل نفوذی» باشند و ضمن «احتیاط»، موارد مختلف را در نظر بگیرند.

پس از نماز جمعه زاهدان مردم معترض با وجود جو سنگین امنیتی و قطع اینترنت به خیابان‌ها آمدند و نیروهای امنیتی و نظامی، بسیاری از شهروندان در خیابان‌های مدنی، توحید، خیام و مدرس در محدوده مسجد مکی و مصلی را بازداشت کردند.

کانال تلگرامی “حال‌وش” روز دوشنبه بیست و نهم خرداد ماه به نقل از منابعی گزارش داد، انتظامات مسجد مکی زاهدان فردی را که در پوشش طلبه علوم دینی از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مأموریت داشت مولوی عبدالحمید را با سم ترور کند، بازداشت کرده است.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، معروف به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در ماه‌های گذشته بارها به صراحت با سیاست‌های جمهوری اسلامی مخالفت و از اقشار و طیف‌های مختلف ایران حمایت کرده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago