Categories: ایران

مولوی عبدالحمید؛ برخی خود را فراتر از قانون می‌دانند

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید تصریح کرد: نادیده‌گرفتن حقوق انسان‌ها گناه بسیار سنگینی است. عدالت و حقوق تمام مردم باید بر اساس شریعت اسلام و قانون اساسی رعایت بشود. توصیۀ ما به تمام مسئولان آن است که حقوق همۀ شهروندان اعم از مسلمان و غیرمسلمان را رعایت کنند. قانون اساسی که مشروعیت همه را مشخص کرده بر رعایت حقوق تمام مردم تاکید دارد و هیچ‌کسی نباید پا از قانون فراتر بگذارد. بعضی خودشان را فراتر از قانون می‌دانند و گمان می‌کنند هر کاری بخواهند می‌‌توانند انجام بدهند. شاید بعضی به آنها فتوای جواز این کار را هم داده باشند.

او افزود: متاسفانه این روزها اعدام هم در کشور بسیار زیاد شده و همۀ مردم از افزایش اعدام‌ها نگران هستند. ما می‌ترسیم که همین اعدام‌ها و سایر مشکلات و مسائلی که گفتم سبب قطع رحمت‌های الهی نشوند.

این روحانی در ادام سخنان‌ خود در مراسم نماز جمعه زاهدان گفت: سنگاپور یکی از کشورهای مطرح دنیاست. نکتۀ جالب در سنگاپور این است که چند سال یک زنِ مسلمان رئیس‌جمهور این کشور است، درحالی‌که مسلمانان سنگاپور در اقلیت قرار داشته و حدود پانزده درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند. این خانم قبلا رئیس مجلس و وزیر کشور سنگاپور بوده است.

عبدالحمید افزود: این خانم پایبند دین هم است، به‌طوری‌که هیچ‌گاه روسری از سر برنمی‌دارد و این اقدام در بین مردم سنگاپور تحمل می‌شود. این رئیس‌جمهور توانسته است با سیاست درست، کشور سنگاپور را متحول کند. او بیکاری را در سنگاپور به یک درصد رسانده و امروز این کشور با کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفتۀ دنیا رقابت می‌کند و جزو کشورهایی است که قطب اقتصادی جهان به‌شمار می‌روند.

او در ادامه با اشاره به انفجارهای اخیر در کرمان، گفت: ریختن خون ناحق از هر جانبی و توسط هر کسی که باشد نادرست است. حملۀ تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد بسیار تکان‌دهنده بود. در این حادثه جان ده‌ها نفر از هموطنان عزیز ما از زنان و کودکان گرفته شد. ما این حمله را با شدت تمام محکوم می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: معتقدیم هیچ انسان بی‌گناهی دارای هر عقیده و نگرش و لباسی باشد نباید کشته شود. تعلیم اسلام این است که اگر کسی مرتکب قتل بشود قصاص بر او اجرا می‌شود. لذا این قتل‌ها و خونریزی‌ها هیچ جایگاهی در دین ندارند.

بر اساس گزارش حال وش، امروز جمعه ۱۵ دیماه ۱۴۰۲، در حالی که مردم به درخواست مولوی عبدالحمید با سکوت از مصلی زاهدان خارج شده اند اما نیروهای نظامی با حضور در خیابانها جو امنیتی این شهر را تشدید کرده اند.

به گفته منابع حال وش، نیروهای نظامی و امنیتی علاوه بر حضور در معابر و خیابانهای منتهی به مسجد مکی و مصلی زاهدان در داخل مدارس مستقر شده اند.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago