مولانا عبدالحمید خطاب به مقامات جمهوری اسلامی: در زندان ها را به روی سازمان های حقوق بشری باز کنید

به گزارش فرانیوز، مولانا عبدالحمید درباره رویدادهای اخیر فرانسه گفت: خیزش فرانسه به ظاهر به دلیل کشتن یک نوجوان الجزایری تبار بود و این جرقه تا جایی پیش رفت که پنج هزار خودرو و بیش از دویست و پنجاه پایگاه پلیس سوخته شد. چیزی که قابل توجه است با این همه اعتراضات و بازداشت صورت گرفت ولی چشم کسی کور نشد، دست و پای کسی زخمی نشد و کسی کشته نشد. مردم خود را با گلوله جنگی نزنند و این نکته قابل تفکر است.

وی افزد: کشورهای استبدادی برای اعتراضات به کسی اجازه نمی‌دهند ولی کشورهای دموکراتیک اعتراض حق هر شهروندی است و اجازه اعتراض دارد. شعار می‌دهند حرف میزنند ولی کسی کشته نمی شود و این مساله‌ای است که باید این را در نظر بگیرند.

این روحانی همچنین درباره قانون اساسی نیز گفت: قانون اساسی طوری است که باید تغییر کند زیرا مشکلات زیادی دارد و چه بسا با اسلام مغایرت دارد و هیچ قوانینی در دنیا کاملا صحیح نیست و هر جای دنیا که بفهمند قانون آنها مشکل دارد فورا تغییر می‌دهند، جز کشورهای استبدادی که بر قانون خود پافشاری می‌کنند و تغییر نمی‌دهند.

مولانا عبدالحمید با بیان اینکه قانون اساسی باید مورد بررسی قرار بگیرد، گفت: در قانون اساسی هر جایی که ضعف دارد تغییر پیدا کند زیرا قانون را بشر نوشته و بشر ضعف دارد و اشتباه می کند. زود به زود باید تغییرات در قانون اساسی ایجاد شود و هر مصوبه ای که جوابگو نیست باید تغییر کند در حالی که ۴۴ سال است قانون کشور ما تغییر نکرده در حالی که در همین قانون حق اعتراض را به شهروند داده است.

وی اظهار داشت: زنان طبق همین قانون حق اعتراض دارند وقتی مردم اعتراض مسالمت آمیز کنند نباید با گلوله جنگی هدف قرار بگیرند نباید چشمشان کور شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: من به مسئولین بارها گفته‌ام که درب اوین و زندان‌ها را باز کنید حقوق بشر بیاید نگاه کند. اگر مخالف حقوق بشر است یقینا مخالف اسلام هم هست زیرا اسلام با حقوق بشر و دموکراسی کاملا نزدیک است، طبق قانون اساسی هیچ مقام و مسئولی نمی تواند زندانی را شکنجه بدهد یا اعترافی اجباری بگیرید طبق قانون اسلام اعتراف اجباری باطل است.

مولانا عبدالحمید اظهار داشت: ما باید جلو آن ماموری را بگیریم که خلاف شرع و حقوق بشر کاری انجام داده است مامور باید اصلاح شود جلو قاضی را بگیریم که خلاف شرع دستور می دهد مثل قاضی که گفته بود ما از خدا یک درجه پایین هستیم شما از خدا که هیچی از بندگان خدا هم پایین‌تری.

وی با اشاره به اینکه چرا در مورد هواپیمای اوکراینی درست و صحیح مورد بررسی قرار نگرفت، گفت: این جای تعجب و افسوس است و این را با رئیس جمهوری هم مطرح کردم که چرا دادگاه‌های ایران این قضیه را بی‌طرف فیصله نکردند که ملت به دادگاه لاهه برای این قضیه مراجعه کنند.

این روحانی بیان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح اگر کسانی که در تظاهرات سالم ، دست و پا و چشم خود را از دست دادند و زنانی که در زندان ها مورد تعرض قرار گرفتند چرا این را رسیدگی نکردند چرا این همه معترضان باید به دادگاه های بین المللی مراجعه کنند.

مولانا عبدالحمید درباره مجروحان خیزش سراسری گفت: هر کس اشتباهی میکند چه من باشم چه یک امام جماعت دیگری یا قاضی و حتی مسئول رده بالا، همه باید در پیشگاه قانون پاسخ گو باشیم. این ها باید پاسخ بدهند کسی را گلوله زدند و چشم کسی را کور کردند.

وی خطاب به سران جمهوری اسلامی افزود: سیاست‌های خود را اصلاح کنید سیاست‌های قبل جوابگو نبوده. قرار است که اصلاح طلب‌ها بیایند در انتخابات ظاهر بشوند. اصلاح طلب‌ها مردم ایران از شما و اصول‌گراها عبور کرده‌اند شما نمی‌دانید که بر مردم ایران چه می گذرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago