مهدی یراحی کماکان در قرنطینه زندان اوین محبوس است

یک وکیل دادگستری با انتشار مطلبی در حساب کاربری شبکه اجتماعی ایکس از تداوم حبس موکلش که یک هنرمند معترض است، در قرنطینه زندان اوین خبر داد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مصطفی نیلی، وکیل مهدی یراحی نوشت: امروز به اتفاق همکارم خانم مینویی با آقای ‎مهدی یراحی ملاقات داشتیم و در مورد جلسه دادگاه و دفاعیات ایشان صحبت کردیم.

او افزود: مشکلات جسمی‌ ایشان برطرف شده و هم‌چنان درقرنطینه زندان اوین هستند.

دو هفته قبل مصطفی نیلی اعلام کرد که شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران، روز دوشنبه بیست‌وچهارم مهر ماه را برای رسیدگی به پرونده موکلش مهدی یراحی را تعیین کرده است.

مهدی یراحی ششم شهریور ماه پس از انتشار آهنگ «روسریتو…» بازداشت شد.

او به «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشویق مردم به فساد»، «ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی» و «ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت» متهم شد.

مصطفی نیلی نوشت: سه هفته از نگهداری آقای ‎مهدی یراحی در قرنطینه زندان اوین می‌گذرد و علیرغم پیگیری‌های مکرر ایشان به بند عمومی منتقل نشده‌اند.

وی افزود: شرایط خاص و امکانات کم قرنطینه باعث ادامه مشکلات جسمی (پوست و گوش) ایشان شده است. بر اساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها ادامه نگهداری درقرنطینه غیرقانونی است.

روز گذشته این وکیل دادگستری در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: آقای یراحی به «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تشویق مردم به فساد»، «ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق» و عفت عمومی» و «ترغیب و تحریک افراد به جرایم منافی عفت از طریق سامانه‌های رایانه‌ای»، متهم شده است.

به گفته آقای نیلی، مستندات قانونی اتهامات مذکور «مواد ۵٠٠، ۶٣٩، ٧۴٢ و بند ب ماده ٧۴٣ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و جرایم رایانه‌ای است».

او افزود: به همراه موکلش در انتظار تعیین وقت رسیدگی به این پرونده از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب هستند.

مهدی یراحی روز سوم شهریور ترانه «روسریتو در بیار» را منتشر و آن را به زنان آزاده ایران تقدیم کرد.

این خواننده سه روز پس از انتشار این ترانه بازداشت شد.