ممانعت مجدد مسئولان زندان اوین از انتقال رضا شهابی به بیمارستان

مسئولان زندان اوین به دلیل مخالفت یک فعال کارگری با پوشیدن لباس زندان، برای دومین بار مانع از اعزام او به بیمارستان شدند در حالی که وی از مشکلات متعدد جسمانی رنج میبرد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد که رضا شهابی طبق نامه کمیسیون پزشکی قرار بود به بیمارستان رسول اکرم اعزام شود، اما اجازه اعزام به بیمارستان از جانب مسئولان زندان داده نشد.

این سندیکا نوشت: از آنجا که دکتر متخصص جراح ستون فقرات در آخرین ویزیت به کمیسیون پزشکی نوشته بود که به دلیل بیرون زدگی مهره‌های سی ۵ و۴ و تنگی کانال نخاع، شهابی نیازمند جراحی فوری است، کمیسیون پزشکی برای تکمیل فرایند جراحی به بهداری زندان نامه نوشت‌ و در آن توضیح داده شده بود که برای تکمیل پرونده پزشکی جهت جراحی نیازمند نظر پزشک اورولوژی و قلب در بیماریستان رسول اکرم هستند.

طبقراین گزارش، به دلیل بیرون‌زدگی دیسک‌های سی ۵ و۴ وضعیت رضا شهابی با گذشت زمان و با توجه به شرایط و محدودیتهای زندان رو به وخامت گذاشته است. 

این سندیکا نوشته است: پوشیدن لباس زندان اجباری نیست. با این اوصاف مسئولان زندان عامدانه مانع از اعزام شهابی به بیمارستان می‌شوند.

گفته شده رضا شهابی در پاسخ به ماموران زندان به آنها توضیح داده که تا حالا لباس زندان نپوشیده و نخواهد پوشید و هر اتفاقی برای او بیفتد قوه قضایی و زندانبانان و در راس آن فرزادی رئیس بازداشتگاه زندان اوین باید پاسخ گو باشند.

این تشکل کارگری افزوده است: اجبار به پوشیدن لباس زندن در هنگام اعزام به بیمارستان ناقض حداقل استانداردها و مقررات برای رفتار با زندانیان است.

سندیکای کارگران شرکت واحد تاکید کرده که رضا شهابی، عضو هیات مدیره این سندیکا باید هر چه زودتر تحت عمل جراحی قرار گیرد و در محیطی خارج از زندان دوران ‌نقاهت خود را بگذراند.

رضا شهابی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بازداشت شد.

او با اتهاماتی از قبیل « فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به شش سال زندان و سایر مجازات‌ها محکوم شده‌ است.