Categories: جهان

مقام بلژیکی به دلیل دعوت علیرضا زاکانی به بروکسل استعفا داد

یک مقام بلژیکی پس از اعتراض به او برای دعوت از شهردار اصولگرای تهران و از عاملان سرکوب دانشجویی در سال ۷۸،  برای سفر به بروکسل و پرداخت هزینه اقامت او از مقام خود استعفا کرد.

به گزارش فرانیوز، پاسکال اسمت در اعتراض به‌ دعوت از علیرضا زاکانی برای سفر به بروکسل و پرداخت هزینه اقامت او از اموال دولتی، روز یکشنبه بیست و هشتم خرداد ماه از مقام خود کناره‌گیری کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های بلژیک، این کشور دارای نظام فدرالی است و آقای اسمت وزیر امور شهرسازی و تجارت خارجی دولت منطقه بروکسل بود.

وی با بیان اینکه شخصا هیچ تقصیری مرتکب نشده و یکی از اعضای تیم کاری او مکان اقامت زاکانی را رزرو کرده، عنوان کرده است: پس از آن که ایمیلی از دفتر او نشان داد که دولت منطقه‌ای بروکسل هزینه‌های اقامت شهردار تهران و دو مقام روس دیگر را پرداخت کرده است، تصمیم گرفت از مقام خود کناره‌گیری کند.

آقای اسمت مدعی شده است که تصمیم دعوت از زاکانی به کنگره شهرداران شهرهای بزرگ در بروکسل، بر اساس تصمیم نهایی وزارت خارجه بلژیک بود.

از سویی دیگر، حاجا لحبیب وزیر خارجه بلژیک در یک جلسه پارلمان این کشور در پاسخ به اعتراض برخی از نمایندگان در زمینه دعوت از زاکانی به بروکسل، آقای اسمت را به کثیف کردن چهره این شهر به‌دلیل دعوت از زاکانی متهم کرده بود.

سفر زاکانی به بروکسل پس از تبادل اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک با اولیویه فاندکاستیل امدادگر بلژیکی زندانی در ایران صورت گرفت و این در حالی بود که اسدی به دلیل برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در یک نشست سازمان مجاهدین خلق در پاریس به بیست سال زندان محکوم شده بود.

اتحادیه اروپا اوایل خرداد امسال بسیج دانشجویی را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر در ایران از جمله سرکوب خشونت‌بار»اعتراضات دانشجویی در پاییز پارسال در فهرست تحریم‌های خود قرار داد این در حالی است که زاکانی در زمان سرکوب اعتراض‌های ۱۸ تیر ۱۳۷۸، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران بود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago