مرکز اسلامی انگلیس تعطیل شد

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مرکز اسلامی لندن وابسته به دفتر علی خامنه ای در اطلاعیه ای از توقف فعالیت های فرهنگی و آموزشی خود به دلیل آنچه که «شرایط خاص» خوانده است، خبر داد.

به گزارش فرانیوز، «کمیسیون خیریه بریتانیا» نهاد ناظر بر موسسات خیریه، روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در بیانیه‌ای اعلام کرده بود متولیان «مرکز اسلامی انگلیس»، وابسته به دفتر علی خامنه‌ای، در لندن را برکنار و متولی موقت برای این مرکز منصوب کرد.

کمیسیون مذکور در همان زمان اعلام کرد که یک مدیر موقت جدید به نام اما مودی تعیین کرده است که از این پس همه وظایف و اختیارات متولیان این مرکز را بر عهده خواهد داشت.

در بیانیه این کمیسیون آمده بود: در پی «نگرانی‌های جدی» درباره چگونگی اداره این مرکز و انجام تحقیق در این مورد، متولیان مرکز اسلامی انگلیس به دلیل «کوتاهی در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی و کوتاهی در حفاظت از دارایی‌های خیریه» برکنار شدند.

این بیانیه افزود: متولی جدید چگونگی مدیریت این مرکز را بررسی خواهد کرد و بر اساس یافته‌هایش توصیه‌هایی به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

تام توگنهات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا، ضمن استقبال از برکناری متولیان «مرکز اسلامی انگلیس» گفت: «درباره تهدیدات ایران در بریتانیا هشدار داده بودم و برکناری متولیان این مرکز که گزارش شده با این رژیم ارتباط دارد و مدیر متولی آن توسط رهبر جمهوری اسلامی منصوب می‌شود، پیشرفت خوشایندی است.»

با گذشت کمتر از یک ماه از برکناری متولیان مرکز اسلامی انگلیس، امروز تصاویری منتشر شده که اطلاعیه ای روی درهای ورودی مرکز نصب شده و در آن از توقف تمام فعالیت های فرهنگی و آموزشی خبر داده است و دلیل آن «شرایط خاص» عنوان شده است.

متولیان مرکز اسلامی انگلستان که در سال ۱۳۷۷ با نفوذ مستقیم دفتر خامنه‌ای در شمال غرب لندن افتتاح شد، نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در لندن به‌شمار می‌روند. هاشم موسوی آخرین فردی است که خامنه‌ای به عنوان متولی این مرکز معرفی کرده است.

این مرکز از سال گذشته به دلیل نگرانی درباره عملکرد آن و محتوای وب‌سایت و رویدادهایی که سازمان‌دهی می‌کند، تحت بازرسی کمیسیون خیریه بریتانیا قرار داشت. دولت بریتانیا نیز اعلام کرده بود که تحقیقات درباره این مرکز به دلیل نگرای جدی درباره نحوه اداره آن آغاز شده است. با این حال تایمز لندن قبلا گزارش داده بود که مرکز اسلامی انگلستان از دولت بریتانیا بیش از ۱۰۰ هزار پوند کمک مالی دریافت کرده است.

ساندی‌تایمز هم پیش‌تر گزارش داده بود که روحانیونی که این مرکز را اداره می‌کنند، دیدگاه‌های توهین‌آمیزی دارند و در موعظه‌ها «مرگ بر انگلیس» می‌گویند.

موسوی به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس یک عزاداری مفصل در این مرکز به راه انداخته و سلیمانی را «شهید کبیر» خوانده بود. او همچنین دیدگاه‌های به‌شدت ضدزن دارد.

تام توگندات، وزیر امنیت بریتانیا که پیش‌تر از تهدید‌های ماموران رژیم ایران و این مرکز علیه بریتانیا سخن گفته بود در توییتی از برکناری نماینده خامنه‌ای در این مرکز ابراز خرسندی کرد و گفت که پیش‌تر درباره نفوذ جمهوری اسلامی در بریتانیا هشدار داده بود.

در جریان خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، شماری از ایرانیان با تجمع مقابل مرکز اسلامی لندن خواستار تعطیلی آن شده بودند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago