محکومیت متهم پرونده نارنجستان شیراز به شلاق، تبعید و جریمه سنگین

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، قاضی شعبه دادگاه کیفری ۲ در استان فارس، یک شهروند را به تبعید، شلاق و پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

سیدکاظم حسینی، رئیس کل دادگستری استان فارس، از محکومیت متهم پرونده نارنجستان قوام شیراز، به تبعید، شلاق و جریمه سنگین، خبر داد.

وی از مکان تبعید، تعداد ضربات شلاق صادره و میزان و نوع جریمه سنگین سخنی به میان نیاورد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در تشریح این خبر گفت:رأی در خصوص (ضارب آمر به معروف) در نارنجستان قوام ۲ الی ۳ روزی است که ابلاغ شده اما به دلیل حادثه تروریستی حرم مطهر شاه چراغ اعلام نشده است.

وی افزود:سه رأی در خصوص حادثه نارنجستان قوام از جمله تبعید، شلاق و جریمه سنگین صادر شده است، در خصوص امر به معروف بسیار جدی برخورد می‌کنیم تا کسی جرأت پیدا نکند همچنین کاری انجام دهد.

طی هفته های اخیر، پس از دخالت یک زن به حریم خصوصی شهروندی دیگر، تحت عنوان (امر به معروف و نهی از منکر) در نتیجه درگیری فیزیکی بین زن (آمر به معروف) و همسر آن زن معترض به حجاب اجباری، شکل گرفت که در نهایت منجر به ضرب و شتم زن (آمر به معروف) شد.

در پی ورود نیروی انتظامی و قوه قضائیه، فرد ضارب و همسر وی پس از بازداشت برای طی مراحل قضایی و تشکیل پرونده به دادسرا منتقل شدند.

مصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب شهر شیراز در تاریخ دهم مرداد ماه، از تشکیل پرونده قضایی برای آن زن و همسرش خبر داد.

همزمان دادستان شیراز به دنبال انتشار ویدیوی درگیری با «آمر به معروف» در باغ نارنجستان از بازداشت مدیر این بنای تاریخی خبر داد.

آن زمان کاظم موسوی، رییس کل دادگستری فارس نیز اعلام کرد: «در پی درگیری و توهین ۲ نفر با آمر به معروف در باغ نارنجستان شیراز ضمن تاکید بر حمایت قاطع دستگاه قضایی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.»

وی افزود: «وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمان این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تاثیری نخواهد داشت.»

طبق روایت‌های انتشار یافته در رسانه‌های مختلف، درگیری باغ نارنجستان قوام شیراز میان یک خانواده و این آمر به معروف روی داده است.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago