محکومیت اعدام میلاد زهره‌وند از سوی کفیل سیاسی و وزارت خارجه آلمان

به گزارش فرانیوز، وزارت خارجه آلمان اعدام میلاد زهره‌وند، معترض بازداشت شده در خیزش انقلابی، را محکوم کرد. کفیل سیاسی زهره‌وند نیز که نماینده پارلمان آلمان است، بر دادخواهی برای این معترض تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است: تظاهرات علیه بی‌عدالتی یک حق اساسی است و جرم نیست.

روبین کورته، نماینده پارلمان آلمان و کفیل سیاسی میلاد زهره‌وند، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی که دوم آذر در ملایر اعدام شد، در نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی گفت که از نقض آشکار و نفرت انگیز حقوق بشر در ایران بهت زده است و تاکید کرد در این مورد سکوت نخواهد کرد.

کفیل سیاسی میلاد زهره‌وند گفت براساس اطلاعاتی که به دست آورده، اعدام این معترض بدون تشریفات قانونی بوده و جسد او به خانواده‌اش تحویل داده نشده است. او تاکید کرد خانواده زهره‌وند باید بتوانند مراسم تدفین برگزار کرده و سوگواری کنند.

این نماینده پارلمان آلمان با تاکید بر دادخواهی برای میلاد زهره‌وند گفت: برای پدر جوانی که فرزند زندانی خود را ندیده، دیگر دیر شده است. اما من همچنان خواهان توقف شکنجه، آزار و قتل همه افراد بی‌گناهی هستم که در ایران احکام ناعادلانه اعدام علیه آنها صادر شده است.

در همین حال، محمود امیری مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، با تاکید بر اینکه واکنش جامعه جهانی هزینه اعدام‌ها را برای جمهوی اسلامی بالا می‌برد، هشدار داد: اگر اعدام میلاد زهره‌وند با واکنش شدید مردم و جامعه جهانی همراه نشود، معترضان بیشتری در خطر اعدام قرار خواهند گرفت.

مدیر سازمان حقوق بشر ایران با اشاره به اینکه اعدام میلاد زهره‌وند بدون دادرسی عادلانه صورت گرفت گفت: «سکوت نسبی جامعه جهانی در مورد موج کم سابقه اعدام‌ها طی ماه‌های گذشته، جمهوری اسلامی را بر آن داشت که اعدام معترضان را از سر گیرد».

او افزود: «ما شدیدا نگران جان دیگر معترضانی هستیم که محکوم به اعدام و یا در خطر صدور حکم اعدامند. عدم واکنش مناسب به اعدام میلاد می‌تواند توسط حکومت چراغ سبزی برای اعدام‌های بیشتر تلقی شود.»

همزمان سازمان حقوق بشر ایران نیز خواستار واکنش شدید جامعه جهانی به اعدام میلاد زهره‌وند شد.

محمود امیری مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، با تاکید بر اینکه واکنش جامعه جهانی هزینه اعدام‌ها را برای جمهوری اسلامی بالا می‌برد، هشدار داد: اگر اعدام میلاد زهره‌وند با واکنش شدید مردم و جامعه جهانی همراه نشود، معترضان بیشتری در خطر اعدام قرار خواهند گرفت.

طبق گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، میلاد زهره‌وند روز پنج‌شنبه دوم آذر به شکلی مخفیانه در زندان ملایر اعدام شده است. زهره‌وند در ارتباط با مرگ علی نظری، مامور اطلاعات سپاه در جریان خیزش انقلابی به اعدام محکوم شده بود.

حسن خانجانی، دادستان مرکز همدان روز ۲۲ آبان از تایید حکم اعدام میلاد زهره‌وند در دیوان عالی کشور خبر داده و گفته بود این حکم برای اجرا به دادگستری کل استان همدان ارسال می‌شود.

میلاد زهره‌وند، شهروند ۲۰ ساله اهل ملایر، روز چهار آبان ۱۴۰۱ در جریان خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی بازداشت شد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago