محمد مهدی کرمی و محمد حسینی از بازداشتی‌های اعتراضات اعدام شدند

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ از اجرای حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از بازداشتی‌های اعتراضات سراسری خبر داد.

 بر اساس ادعای حکومت این دو جوان به عنوان متهم ردیف اول و دوم پرونده قتل  روح‌الله عجمیان معرفی شده بودند. 

در جریان چهلم حدیث نجفی، یک از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری در درگیری میان معترضان و نهادهای امنیتی یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان جان باخت. 

قوه قضاییه در پرونده قتل این بسیجی برای ۱۶ نفر کیفرخواست صادر کرد. محمد مهدی کرمی و محمد حسینی به عنوان متهمان ردیف اول و دوم این پرونده معرفی و به «افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور»، «حمله به ماموران پلیس و بسیج» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» متهم و به اعدام محکوم شدند. 

محمد مهدی کرمی ۲۲ ساله و کاراته‌کا بود . او در زندان مورد شکنجهٔ «جسمی، جنسی و روانی» قرار گرفته‌ بود. اکانت «۱۵۰۰ تصویر» که در توییتر اخبار اعتراضات و بازداشتی‌ها را پوشش می‌دهد، روز شنبه، ۱۹ آذر ماه، خبر داد که محمدمهدی کرمی، متهم ردیف اول در پرونده قتل یک بسیجی، در ملاقات با خانواده خود از آزار جسمی و روانی «شدید» خود توسط ماموران حکومتی گفته است.

به گفته آقای کرمی، «هنگام بازداشت او را طوری کتک زده‌اند که بیهوش شده بود و نیروهای حکومتی فکر کردند که او مُرده و «جنازه‌اش» را اطراف دادگاه نظرآباد انداختند، اما موقع ترک آن‌جا متوجه شدند که هنوز زنده است».

محمدمهدی کرمی در ادامه از آزارهای جنسی ماموران حکومتی در طول بازداشت خبر داده و گفته است که آن‌ها «هر روز اندام‌تناسلی‌اش را لمس و تهدید می‌کنند که به او تجاوز خواهند کرد».

 ماشالله کرمی پدر او در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفته بود که  محمد مهدی اتهامات وارد شده بر خود را رد کرده است . آقای کرمی از حق دسترسی به وکیل محروم بود. محمد حسین آقاسی از سوی خانواده او به عنوان وکیل پرونده انتخاب شده بود اما قوه قضاییه وکالت او را برای فرجام خواهی نپذیرفته بود.  

ماشالله کرمی پدر محمد مهدی به اعتماد گفته وکیل تسخیری به تماس‌های آن‌ها جواب نمی‌دهد. 

محمد حسینی متهم ردیف دوم این پرونده است. گفته می‌شد او پدر و مادر ندارد و کسی نیست که درباره‌اش اطلاع‌رسانی کند.  علی شریف‌زاده اردکانی، وکیلی  که اجازه دفاع در مرحله فرجام خواهی از او را یافته بود  پس از اولین دیدار با او در توییترش خبر داد که تمامی اقرارهای موکلش تحت شکنجه بوده است. او نوشته بود: « محمد حسینی مورد شکنجه‌های شدید قرار گرفته و “روایتش همه اشک بود.»

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago