لیلا نقدی‌پری به زندان قرچک ورامین منتقل شد

به گزارش فرانیوز، مجید برزگر، کارگردان و همسر لیلا نقدی‌پری با انتشار مطلبی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که برای همسرش حکم بازداشت موقت صادر شده است.

طبق اظهارات آقای برزگر، همسرش ظهر روز بیست و پنجم شهریور ماه از منزل خارج شده بود و شامگاه یکشنبه بعد از حدود ۳۰ ساعت بی‌خبری از زندان قرچک تماس گرفته است.

لیلا نقدی‌پری، سینماگر و عضو هیئت مدیره انجمن طراحان فیلم سینمای ایران است که در جریان انقلاب “زن، زندگی، آزادی” به دلیل انتشار ویدئویی در حمایت از مردم چندین بار احضار شد.

یادداشت مجید برزگر، همسر لیلا نقدی‌پری درباره روند پیگیری بازداشت به شرح زیر است:

لیلا، دیروز ظهر از خانه بیرون رفت در روز مهم بیست و پنج شهریور، من حدود سی ساعت ازش بی خبر بودم. از وضعیتش، سلامتش، موقعیتش و شرایطش – بیست و پنجم، شروع شب، تمام شهر تا بن دندان نظامی و مسلح شهر را گردیدم. شهر خلوت از شهروندان معمولی شب سخت بود شب پایدار بود بسیاری از کلانتری ها پلیس امنیت بازداشتگاهها کم کم بیمارستانها کم کم کوچه،ها، خیابان ها با کایلو از شرقی ترین بخشهای تهران تا میدان انقلاب و آزادی . . شهر ساکت شب.

اما درون تا ظلمت ، نبض خطر مداوم می‌زد.
و تا دم دمای صبح خسته و پر از افکار ویران کننده برگشتیم اول صبح بیرون زدم و باز گشتن تا اخبار دستگیرشدگان رسید از جایی به نام یگان امداد تهران بزرگ رفتم و با جمعیتی یک دوهزار نفری از خانواده ها روبه رو شدم با برادرم حمید رفتیم هیچ کس اطلاعی نداشت و هیچ کس اطلاعی نمی‌داد، گاهی اسامی خوانده میشد و من مایوس تر اما عجالتن تنها امید بود این یگان کسانی آزاد میشدند.

جلو می‌رفتم و عکس لیلا را نشان میدادم اغلب یادشان نمی آمد. «آخه هزار نفر بودیم اون تو یکی دو نفر گفتند مطمئن اند که آن توست. چاره ای نبود. تنها امید بود جعفر جان پناهی و محمد جان رسول اف نزدیکیهای ظهر رسیدند تا تنها .نباشم به رسم معرفت همیشه گیشان و بعد تر مهرداد جان زاهدیان و عاطفه جان و کمی بعد تر مسعود و انسی جان و ژیلا و سمیرا و الوند جانم و حامد رجبی و در طول روز بعد از انتشار خبر صد ها تماس صدها تماس پیگیری رفقا. صدها تماس نگران رفیقانه ما هنوز امیدوار.

اعلام اسمش صد نفری یا بیشتر آزاد شدند و هنوز اسمش اعلام نمی شد حدود یازده و نیم شب تلفن زنگ زد و لیلا بود محکم و قاطع و مسلط که خوبم خیلی خوب حکم بازداشت موقت گرفته ام و الان در زندان قرچک ورامین بعدِ بیشتر از بی خبری خوشحال شنیدن صدایش و یافتن جایش و تیر کشیدن پشتم از «بازداشت موقت» و «زندان» «قرچک» چرا اینقدر سنگین؟ همه که دارند آزاد می شوند؟

بازداشت موقت یعنی بی تکلیفی مطلق تا قاضی کی بخواهد پرونده را ارجاع دهد به دادگاه و تازه دادگاه و لابد حکم جدید نیمه شب با جعفر و حمید و حامدرفتیم جلوی زندان قرچک می دانستیم نیمه شب است و کسی جوابگو نیست نبودند اما نزدیک تر شدیم به لیلا و اما و حتمن فردا روز دیگری ست: روشن. این شرح نیمه شبی بماند به یادگار.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago