Categories: ایران

قطع گاز ۱۷ هزار مشترک تنها در تربت جام؛ تداوم افزایش مصرف در خانه‌ها

در حالی که طبق آمار رسمی تنها در تربت جام گاز ۱۷ هزار مشترک قطع شده، وزارت نفت ایران روز سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه، خبر داد که مصرف گاز خانگی به بالای ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

مهرشاد دستوریان، مسئول مرکز راهبری گاز ایران، روز سه‌شنبه به صداوسیما گفت: «در طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسیده و استان‌هایی که بیشترین مصرف گاز را دارند به ترتیب استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران هستند.»

در پی بالا گرفتن بحران کمبود گاز در ایران، وزارت نفت اقدام به قطع گاز در برخی مناطق کشور کرده است. همزمان کاهش فشار گاز و قطع گاز از سوی ترکمنستان هم سبب قطع گاز در برخی مناطق دیگر ایران شده است.

در همین زمینه جواد اوجی، وزیر نفت ایران، توضیح داد: «گاز ۱۷ هزار مشترک در تربت جام قطع شده و قبض برق همه این مشترکان در ماه جاری از سوی وزارت نفت پرداخت خواهد شد.»

وزیر نفت در عین حال از افزایش ۱۵۰ میلیون متر مکعبی مصرف گاز بخش خانگی در برخی از روزهای دی‌ماه خبر داد و گفت: «طی ۳۳ سال سابقه کاری‌ام در صنعت نفت تاکنون چنین سرمای پایداری در کشور شاهد نبوده‌ام.»

در ادامه موج سرما که از هفته گذشته وارد ایران شده، به گفته هواشناسی، از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده «در نواحی سردسیر دمای هوا به زیر صفر می رسد و در مناطق گرمسیر نیز کاهش محسوس می‌یابد».

مقامات جمهوری اسلامی با توسل به همین موضوع و اصرار بر لزوم صرفه‌جویی از طرف مردم تاکنون هیچ اظهار نظری درباره سوء مدیریت در این زمینه نکرده‌اند.

همزمان روزنامه ایران مقصر کمبود گاز را دولت حسن روحانی دانسته است.

این روزنامه نوشته «سوء مدیریت و کم‌‌کاری وزارت نفت در دولت قبل در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت نفت، نفس گاز کشور را برای لحظاتی به شماره انداخت، هرچند که در میانه برودت کم‌سابقه هوا در روز‌های اخیر و اکنون، این وزارت نفت بوده که با تلاش‌های شبانه‌روزی، مانع از استمرار افت فشار گاز در برخی نقاط کشور شد.»

در سال‌های اخیر توسعه میادین گازی ایران با مشکل روبه‌رو شده است. این در حالی است که ایران یکی از بزرگ‌ترین ذخایر گازی جهان را داراست.

سلین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago