قطع همکاری موسسات انتشاراتی حکومتی با «طاقچه» به دلیل انتشار عکس بدون حجاب کارکنان

به گزارش فرانیوز، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، از قطع همکاری مؤسسات انتشاراتی حکومتی با این فروشگاه خبر داده‌ است.

به نوشته این خبرگزاری، یکی از این مؤسسات با انتشار توئیتی نوشته که نهادهای قضایی باید با این فروشگاه اینترنتی که از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن، کتاب‌های بازار نشر ایران را عرضه می‌کند، برخور کنند.

به نشر، تمدن نوین، ستاره‌ها، راه‌یار، خط مقدم، شهید کاظمی و شهید هادی اسامی موسسات انتشاراتی است که به دنبال انتشار این تصویر، از این رفتار کارکنان طاقچه «اعلام انزجار» و قطع همکاری خود را اعلام کرده‌اند.

در نامه انتشارات «ستاره‌ها» به مدیرعامل «طاقچه»، انتشار تصویر بدون حجاب کارکنان زن این فروشگاه اینترنتی،‌ «بی‌حرمتی به آرمان‌های بیش از ۲۲۰ هزار شهید» عنوان شده است.

به گزارش فارس،‌ انتشارات «راه‌یار» که آن را وابسته به «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» خوانده، علاوه بر قطع همکاری در متنی اعلام کرده «انتظار می‌رود نهادهای قضایی و مسئول، با جدیت و قاطعیت در برخورد قانونی با این اقدام خلاف قانون و شرع عمل نمایند».

انتشارات دیگری با عنوان «شهید هادی» در نامه به مدیرعامل طاقچه نوشته «مقوله حجاب» اگر به عنوان «اصل دین» هم در نظر گرفته نشود، «قانون» است و به همین دلیل مدیران این فروشگاه اینترنتی کتاب باید «عذرخواهی» کنند.

پیش از این و در آغاز مردادماه به دلیل انتشار تصویری بدون حجاب اجباری از کارکنان زن دیجی کالا که یک فروشگاه اینترنتی در ایران است، خبر ساز شد و اعلام شد که برای کارکنان این فروشگاه اینترنتی پرونده قضایی تشکیل شده است، ساعاتی بعد خبر پلمپ این فروشگاه منتشر شد.

براساس گزارش ها در همان روز قنادی فرانسه که از قنادی های باسابقه و مشهور در تهران است نیز تعطیل اعلام شد اما این قنادی در توضیح تعطیلی اشاره ای به دلیل آن نکرد.

در واکنش به این اخبار، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوم مرداد به اقدام نهادهای انتظامی ایران در پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا به خاطر حجاب اجباری، واکنش نشان داد و گفت تعجبی ندارد که چرا جوانان در ایران خواهان تغییر هستند یا از کشور خارج می‌شوند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago