قالیباف مردی برای تمام فصول فساد

در پی ابراز نگرانی برخی از نمایندگان مجلس،قالیباف در دفاع از طرح مولد سازی اظهار داشت: «به قانون نیاز ندارد و امر رهبر انقلاب است!»

اینکه رییس مجلس اینچنین مطیع و فرمانبردار اوامر رهبری است را باید در پرونده‌های متعدد فساد ایشان جستجوکرد.

قالیباف در دیدار با رئیس مجلس الجزایر در سال ۱۴۰۱ گفت: «من در دوران انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی در ایران مشغول مبارزه با استبداد بودم و انقلاب الجزایر را از طریق اخبار دنبال می‌کردم،جالب اینکه انقلاب الجزایر در ۱۹۵۴ آغاز و در مارچ ۱۹۶۲ پیروز شد و قالیباف متولد آگوست ۱۹۶۱ است ، در سال پیروزی انقلاب الجزایر ۹ ماهه بود.

پرونده سیسمونی گیت قالیباف همچنان باز است و یکی از نکات تاریک صلاحیت ایشان است که با سیاست فرار رو به جلو مانع از پیگیری و بررسی آن گردید.

قالیباف در ۳ مرداد ۱۴۰۱ گفت: «اقتصاد ما آلوده به ربا است، ربا جنگ با خداست و خداوند با هیچکس عهد اخوت نبسته.» اما در ۳ شهریور ۱۴۰۱ با تغییر ۱۸۰ درجه ای در صحن مجلس گفت: «بانکها ربا نمیگیرند و مسئله کاملا شرعی است!»

زمانی هم قالیباف، سردار فسادها مسئول رسیدگی به پرونده فساد فولاد مبارکه اصفهان شد!

‏اینکه قالیباف برای رسیدگی به تخلفات مالی فولاد مبارکه انتخاب شد، آنقدر گویاست که افزودن هر توضیحی به میزان طنز قضیه لطمه می‌زند!

همین دزد خانه، سال ۹۷ بعنوان واحد نمونه اقتصاد مقاومتی برگزیده شد، سالی که طی آن فقط ۱۷ میلیارد تومان برای مدیرانش کت شلوار و ادکلن و خودرو خرید!

زمانی هم پا را فراتر نهاد و دست در صیانت فضای مجازی میبرد!

قالیباف، رییس مجلس فرمایشی با انتقاد از آنچه که «بی‌قانونی» در فضای مجازی خواند، گفت: «شهید محسن فخری‌زاده [عضو ارشد سپاه پاسداران] از طریق همین فضای مجازی و سیستم‌های ارتباطی به شهادت رسید.»

زمانی در نقش معرف مازیار حسینی جهت تصدی مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر!

شرکت سرمایه گذاری غدیر، یکی از بزرگترین و پر پول‌ترین هلدینگ‌های مهم اقتصادی و چند رشته‌ای بورسی کشور با حدود ٢٠٠ شرکت زیرمجموعه از پالایشگاه و پتروشیمی تا سیمان و ساختمان وابسته به وزارت دفاع است!

‏قالیباف در اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: «امروز هرکسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است.» او افزود: «انقلاب اسلامی نعمت بزرگی به نام امام به ما داد و ما را با او آشنا کرد.»

کارنامه فعالیتهای قالیباف در این رژیم مملو از فساد و سرکوب مردم است.

زمانی در نقش متولی رونمایی از سامانه همسریابی همدم!

در بولتن محرمانه خبرگزاری فارس برای فرمانده کل سپاه، قالیباف به خامنه‌ای گفته «دولت برنامه و هدفی در کارها ندارند و نمی‌تواند تصمیم بگیرند.»، حداد عادل نیز به خامنه‌ای گفت که یک جمعیت بزرگ می‌تواند اعتراض‌ها را مهار کند.

‏قالیباف۲۹ آذر ۱۳۹۹ گفت : «مرغ ۲۹ هزارتومانی ربطی به تحریم ندارد،اوج بی عرضگی دولت است!»

اما امروز در جایگاه رییس مجلس قانونگذاری و مطیع اوامر رهبر در مقابل تورم افسارگسیخته خفقان مرگ گرفته است.

قالیباف موافق«محرمانگی»اموال کارگزاران و مسئولان کشور بود و نهایتاً هم تصویب شد.

کانال TGRT از پشت پرده خرید واحد‌های مسکونی توسط قالیباف و مسئولین جمهوری اسلامی در ترکیه خبر داد مجری این کانال توضیح داد: جایی که خانواده رئیس مجلس ایران دو واحد خریده اند کلا ۱۵۰۰ واحد دارد که ۵۰۰ واحد آن را بچه های مسئولان ایرانی با پول‌های رشوه و دزدی خریده اند! قالیباف در پاسخ به این شائبه ها، گفت از این سفر بیخبر بودم وحق پاسخگویی وشکایت ازمدعیان پرونده‌ خود را محفوظ دانست. اما مدعی بیخبری از سر وهمسر خود در جایی دیگر پا را فراتر نهاد و در حمایت از مردم فلسطین خطابه ای درمجلس نطق فرمود و گفت:حمایت ازفلسطین باید تبدیل به قانون شود.

قالیباف وقتی در شهرداری تهران هم بود، ید طولایی در تخریب غیرقانونی و عملیات شبانه ریشه کنی درختان پارکهای جنگلی لویزان، خرگوش دره و سرخه‌حصار داشت و ردپای این موضوع در پشت پرده پتروشیمی میانکاله هم یافت شد که قالیباف حامی و از مسببین اصلی حمایت و اجرای این طرح بود.

عملکرد قالیباف در شهرداری تهران هم مخدوش و پر از ابهام است و شفاف‌سازی نمیشود. پرونده املاک مسکونی که توسط یاشار سلطانی افشا شد، اهدا زمین به خیریه همسرش و ابهامات پرونده هلدینگ یاس که اعلام شد ۱۸۵ جلد است، همچنان معلق است و قالیباف بر خر مراد سوار.

وقتی محمد علی نجفی شهردار وقت تهران در شورای شهر از فساد بزرگ قالیباف حرف زد،چندی بعد با پرونده عجیب قتل روبرو و بشکلی مرموز از سمت شهرداری تهران کنار گذاشته شد، اما فایل صوتی فرماندهان ارشد سپاه ثابت میکند که زیر پوست جمهوری اسلامی چه فساد مالی عظیمی در جریان است!

وقتی قالیباف لیست دارایی های خود را منتشر کرد، خودش نیز خنده اش گرفته بود. میزان غارت خانوادگی قالیباف در شهرداری تهران ۶۹ هزار میلیارد تومان بود که بجز همسرش، فرزندانش الیاس و اسحاق مشارکت داشته اند اما در حکومت فاسد به ریاست مجلس هم منصوب شد!

ابعاد فساد از این نیز فراتر رفته و راه را برای قانونی شدن آن هموار کردند، قالیباف و مجلسیان انتصابی در حرکتی به گفته خود انقلابی برای لوله کردن بازار خودرو که سودهای سرشاری بهمراه می‌آورد، دست به اقدامی جهادی زدند و طرح اصلاحیه واردات خودرو را به نفع خود تصویب کردند.

‏سردار دکتر خلبان قالیباف ذوب شده در سفره انقلاب و انقلابیون همواره حمایت بی حد و اندازه داشته و در پس این حمایت ها موفق به اخذ درجه سردار فسادها گردیده‌است. حمایتی از تمام ارکان نظام و انقلاب، تا جاییکه توانست با اثبات سرسپردگی خود به نظام در طرح مولدسازی ایفای نقش کند. آنهم در کمال امنیت و مصونیت قضایی.

او که متهم اصلی «پرونده دستکاری بودجه ۱۴۰۰» پس از تصویب مجلس به رقم ۴۳۰ هزار میلیارد تومان بود، در جلسه ای با حضور نمایندگان، انتقادها به دستکاری بودجه را پذیرفت و قول داد نرم‌افزار تهیه بودجه اصلاح شود که از این مشکلات پیش نیاید.

ابعاد فساد فاسدترین سردار به این موارد ختم نشده و همکاری او با حسین طائب و دیگر سرداران فاسد نظام همچنان ادامه دارد و غارت و چپاول ثروت به نفع عده ای معدود در جریان است.

سوال اساسی اینجاست که فساد قالیباف بدون مصونیت قضایی و پیگیری در قبل از گماشته شدن در طرح مولدسازی بر هیچکس پوشیده نیست و آزادانه و با همکاری سران نظام و سرداران سپاه دست به ارتکاب این جرایم زده! پس از نائل شدن به مصونیت قضایی و عدم پیگیری با چه حجمی از فساد مواجه خواهیم بود ؟

من اگر سیبی از این باغ بچینم، دزدم!
تو اگر باغ همه غصب کنی مصلحت است؟

من اگر از در میخانه گذشتم، نجسم!
تو اگر دود کنی نصف جهان،عافیت است؟

این ترازویِ عدالت که تو را گشته نصیب!
چه کسی داده به دستت که چنین خوش جهت است؟

نویسنده: حمید انزابی,کارشناس حوزه نفت و انرژی

ادمین

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago