Categories: ایران

قالیباف خواستار برخورد با مخالفان حجاب اجباری شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از پلیس و دستگاه قضایی خواست تا با افرادی که بر مخالفت با حجاب اجباری «اصرار دارند» برخورد «بازدارنده» کنند.

به گزارش فرانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جمهوری اسلامی در سخنانی در اولین جلسه مجلس در سال جدید به موضوع حجاب اجباری مد نظر حکومت اشاره و تاکید کرد که این موضوع دغدغه جدی مردم است و آنچه به ادعای وی هنجارشکنی نامیده شده برنامه ریزی دشمن بوده تا بین مردم دوقطبی سازی ایجاد کند.

قالیباف با ابزار تاسف از کم کاری در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، متولیان امر و نهادهای مربوطه را متهم به انجام اقدامات کم اثر کرد و خواستار فعالیت های ایجابی این دستگاهها در این حوزه شد.

از نظر رئیس مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی ، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، صدا و سیما ، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات باید توجه ویژه به مسئله حجاب داشته باشند.

قالیباف با بیان اینکه مخالفان حجاب اجباری فضای عمومی و اخلاقی جامعه را آلوده می کنند، از دولت، دستگاه قضایی، فرماندهی کل انتظامی و دیگر دستگاههای مسئول خواسته است تا با افرادیکه بر مخالفت خود اصرار دارند ، برخورد بازدارنده کنند.

همچنین قالباف در نطق خود بر ناکارامدی گشت ارشاد، بی نتیجه و پر هزینه بودن آن اشاره کرده و بر لزوم به کارگیری شیوه های هوشمندانه و موثر تاکید کرده است.

رئیس مجلس جمهوری اسلامی معتقد است «مساله بسیار مهم ضرورت تفکیک بین افراد ضعیف الحجاب با هنجارشکنان است. به نظر می‌رسد با افرادی که حجاب آنها ضعیف است باید رویکرد ایجابی در پیش گرفت ولی در مواجهه با افراد هنجارشکن باید با روش سلبی روبرو شد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان پایانی خود یادآور شد درصورتی که دستگاههای متولی حوزه حجاب کمبود قانونی داشته باشند مجلس آمادگی دارد هم در حوزه ایجابی و هم حوزه سلبی قوانین لازم را به تصویب برساند.

گفتنی است با شروع سال جدید نهادها و مراکز مختلف آموزشی و وزارتخانه های جمهوری اسلامی به صورت جداگانه با صدور بیاینه هایی بر لزوم رعایت حجاب اجباری اشاره و بر عدم ارائه خدمات به کسانی که حجاب را رعایت نکنند، تاکید کرده اند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago