فشار نهادهای امنیتی به خانواده محمد آریان معترض کشته شده برای انصراف از شکایت و دادخواهی

به گزارش فرانیوز، هه‌نگاو گزارش کرد که حسن عسگری، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در کُردستان و فرماندار کنونی سنندج با خانواده دادخواه محمد آریان خوش‌گوار تماس گرفته و ضمن تهدید به آنان پیشنهاد داده که در ازای دریافت دیه از هر گونه پیگیری و شکایت انصراف دهند در غیر این صورت با عواقب امنیتی مواجه خواهند شد.

این خانواده دادخواه علیرغم ثبت شکایت در دادگستری مطلع شده که پرونده بدون هیچ اقدامات موثری و یا تحقیقی، مختومه اعلام شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به این خانواده، خانواده دادخواه محمد آریان‌ خوش‌گوار علیرغم تهدید جدی به هیچ وجه حاضر به پذیرش پیشنهاد دریافت دیه و صرفنظر از شکایت نیستند.

محمد آریان خوش‌گوار، جوان ١٨ ساله اهل سنندج، روز ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات مردمی این شهر با ضربات چاقو و باتوم نیروهای یگان ویژه مجروح شد.

این جوان معترض، نهایتاً روز سه‌شنبه ٢٣ اسفند ماه سال گذشته، پس از ۴ ماه بستری شدن در بیمارستان کوثر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

هه‌نگاو نوشته است که تایید می‌کند در شهرهای کُردستان مجموعه قوه قضاییه از حداقل استقلال قضایی برخوردار نبوده و بویژه در پرونده‌های امنیتی، کاملاً موضوع بنابر خواست نهادهای امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. طی روزهای گذشته رئیس دادگستری کُردستان خارج از صلاحیت قضایی خود مبادرت به تهدید شهروندان در صورت هرگونه اعتراض احتمالی در سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی کرده بود.

مستندات پرونده مبین شروع تحقیقات توسط دادیار شعبه اول دادیاری سازمان قضایی نیروهای مسلح کردستان بوده که دادیار مربوطه خواستار تحقیق فرماندهی نیروی انتظامی سنندج و نیز اخذ مستندات پزشکی از بیمارستان کوثر و نیز پزشکی قانونی سنندج شده است. لیکن آنچه که تا کنون برای هه‌نگاو محرز شده هیچ یک از استعلام‌های دادیاری به دلیل ضبط پرونده توسط ماموران امنیتی (سازمان اطلاعات سپاه) پاسخ داده نشده است. در نهایت با فشار ماموران امنیتی پرونده بدون هیچ نتیجه مشخصی مختومه اعلام شده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago