Categories: جهان

فرمانده گروه واگنر برای برداشتن اسلحه شخصی خود به روسیه بازگشت

به گزارش فرانیوز، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس بعد از گزارش‌های رسانه‌ای درباره بازگشت رئیس گروه نظامی واگنر به روسیه، امروز تایید کرد که پریگوژین دیگر در خاک بلاروس حضور ندارد و به سن‌پترزبورگ رفته است.

وب‌سایت خبری «فونتانکا» که دفتر آن در سن‌پترزبورگ قرار دارد به تازگی خبر داده بود «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر که ماه گذشته میلادی در پی شورش مسلحانه علیه ساختار نظامی روسیه به بلاروس رفته بود، به روسیه بازگشته تا سلاح‌های خود از جمله یک اسلحه دستی شخصی‌سازی شده را جمع‌آوری کند.

روزنامه انگلیسی «تلگراف» به نقل از این رسانه روسی گزارش داد پریگوژین با جت شخصی‌اش در حال رفت‌وآمد بین دو شهر بزرگ بلاروس و روسیه دیده شده است.

به گزارش فونتانکا، سه‌شنبه عصر خودروی متعلق به پریگوژین دیده شده که مقابل دفتر بازپرس در مرکز سن‌پترزبورگ متوقف شده و رئیس گروه واگنر و دستیارانش تسلیحاتی در داخل آن قرار داده‌اند.

این رسانه پیش‌تر گزارش داد مقام‌های محلی همچنین ۱۰ میلیارد روبل (۸۷ میلیون پوند) پول نقد ضبط شده را هفته گذشته به وی بازگرداندند. پلیس این مقدار زیاد پول نقد را در دو مینی ون پارک شده در دو هتل لوکس محلی کشف کرده بود.

لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در جمع خبرنگاران افزود که پریگوژین «کاملاً آزاد» است و ولادیمیر پوتین «او را از بین نخواهد برد».

بر اساس گزارش‌های تایید نشده، مقام‌های کرملین رفع اتهامات علیه پریگوژین را تایید کرده‌اند، اما درباره اموال و پول‌های توقیف شده، اظهارنظر نکردند.

کرملین در ۴ تیرماه تایید کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه مزدور واگنر روسیه، به عنوان بخشی از توافقی برای پایان دادن به شورش این گروه شبه‌نظامی به کشور همسایه بلاروس نقل‌مکان خواهد کرد.

یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، کمتر از ۲۴ ساعت پس از شورش و حرکت نیروهایش به سمت مسکو اعلام کرده بود که در پی گفتگو و توافق با رئیس‌جمهوری بلاروس، به نیروهای خود دستور داده از ادامه مسیر به سمت مسکو خودداری کنند تا از خون‌ریزی جلوگیری شود.

نیروهای پریگوژین در شورشی کوتاه اما جسورانه علیه نیروهای نظامی ارشد روسیه، موفق شدند روستوف-آن-دون، یک مرکز لجستیکی در جنوب روسیه را که مرکز کلیدی برای در جنگ اوکراین به حساب می‌آید، تصرف کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago