Categories: جهان

فرماندار فلوریدا امروز نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا اعلام می‌کند

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، قرار است امروز طی یک گفتگو با ایلان ماسک اسپیسی در توییتر، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کند.

به گزارش فرانیوز، اعلام نامزدی فرماندار فلوریدا برای انتخابات پیش رو در ایالات متحده در حالی صورت می‌گیرد که چندین ماه است گمانه‌زنی‌هایی در این مورد مطرح شده بود.

ران دیسانتیس برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا ابتدا باید در یک انتخابات درون‌حزبی رای اکثریت جمهوری‌خواهان را به دست آورد و از سد دونالد ترامپ که در حال حاضر نامزد پیشرو میان جمهوری‌خواهان است بگذرد.

ترامپ طی هفته‌های گذشته بارها در پست‌هایی که در شبکه اجتماعی «Truth Social» و تبلیغاتی که از تلویزیون ملی آمریکا منتشر شده به دیسانتیس حمله کرده است اما در مقابل فرماندار فلوریدا تا حد زیادی از اقدام متقابل خودداری کرده است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، ۵۶٫۳ درصد جمهوری‌خواهان از ترامپ حمایت می‌کنند و دیسانتیس حمایت ۱۹٫۴ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی را به دست آورده است.

دیگر نامزدهای اصلی برای انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان عبارتند از ویوک راماسوامی کارآفرین مشهور آمریکایی، نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل، سناتور تیم اسکات، آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس و لری الدر مجری محافظه‌کار تاک‌شو هستند.

نامزدی دیسانتیس چند روز پس از راه‌اندازی کمپین انتخاباتی توسط سناتور تیم اسکات اعلام شد، ترامپ که از حمله به نامزدهای دیگری به جز دیسانتیس خودداری کرده است، در پیامی در شبکه اجتماعی «Truth Social» برای اسکات آرزوی موفقیت کرد.

انتخاب توییتر برای اعلام رسمی نامزدی توسط ران دیسانتیس یک تحول دیگر در عرصه رسانه‌ها محسوب می‌شود.

هفته‌ها قبل، فاکس نیوز راه خود را از تاکر کارلسون، محبوب‌ترین مجری تلویزیون‌های کابلی جدا کرد. کارلسون بعداً گفت که قصد دارد برنامه خود را توسط توییتر منتشر کند.

ایلان ماسک پس از خرید توییتر به ارزش ۴۴ میلیارد دلار تلاش کرده است که این شبکه اجتماعی را به عنوان جایگزین رسانه‌های خبری سنتی معرفی کند.

اخبار مربوط به اعلام رسمی نامزدی دیسانتیس در انتخابات میان حزبی جمهوری‌خواهان در حالی منتشر شد که قانون‌گذاران فلوریدا هنوز قانونی را تصویب نکرده‌اند که به او اجازه می‌دهد بدون استعفا از سمت فرمانداری، نامزد ریاست‌جمهوری شود.

اینکه آیا دسانتیس باید تحت قانون فعلی استعفا دهد یا خیر، محل مناقشه است و برخی معتقدند که نامزدی برای انتخابات میان حزبی به معنای واجد شرایط بودن او برای انتخابات نیست و او می‌تواند بدون استعفا از سمت خود در این انتخابات شرکت کند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago