Categories: ایرانجهان

فاکس نیوز: سپاه با مشارکت هواپیمایی ماهان طلا و مواد مخدر قاچاق می کند

به نوشته رسانه آمریکایی فاکس نیوز برخی از هواپیماهای «ماهان ایر» که توسط سپاه اداره می شود، با سلاح، مقادیر بالای طلا و پول سفر می کنند و کار پولشویی روی این محموله ها در استانبول ترکیه انجام شده و به پول نقد تبدیل می شوند.

به گزارش فرانیوز، «فاکس نیوز» در گزارشی به نقش سپاه در قاچاق مواد مخدر و طلا از ایران توسط هواپیمایی ماهان ایر پرداخت.

امانوئل رضوی خبرنگار به دلیل نقش داشتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قاچاق برای تامین مالی فعالیت های تروریستی در خارج از کشور و ارائه پول به دوستان خود آن نهاد را “دولت مواد مخدر” می خواند.

به گفته این کارشناس مسائل خاورمیانه که اخیرا برای نشریه “پاریس مَچ” تحقیقی را انجام داده رژیم جمهوری اسلامی که پایبندی به اصول سخت گیرانه اسلامی را تبلیغ می کند و پلیس امنیت اخلاقی را راه اندازی کرده و مشروبات الکلی را ممنوع کرده مشکلی برای ارائه مواد مخدر به مشتریان بین المللی ندارد.

به نوشته این رسانه، رضوی می گوید تجارت قاچاق توسط سپاه پراکنده است و بخش قابل توجهی از آن قاچاق طلا را نیز شامل می شود.

او می افزاید:”برخی از هواپیماهای یک شرکت هواپیمایی ایرانی به نام «ماهان ایر» با سلاح، طلا و پول سفر می کنند. صحبت از مقادیر بالایی از طلاست. این محموله ها به کشورهای مختلف می روند و در استانبول ترکیه کار پولشویی انجام شده و به پول نقد تبدیل می شوند”.

فاکس نیوز می افزاید: ماهان ایر توسط سپاه اداره می شود و در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارد. رضوی می گوید طبق اطلاعاتی که او به گفته خود از شبکه “خبرچین” ها دریافت کرده این پول به حساب ‌های بانکی افراد نه لزوما متعلق به رژیم بلکه دوستان و اعضای خانواده سپاهی ها در کشورهای غربی راه پیدا می کند. او می گوید شاید این یک بیمه نامه عمر برای شان باشد و پیش بینی می کنند که ممکن است اوضاع در نهایت بد پیش برود و به ضررشان تمام شود.

به نوشته فاکس نیوز داستان رضوی با آن چه منابع اطلاعاتی اسرائیلی در ماه‌ های اخیر مطرح کرده اند مطابقت دارد اطلاعاتی مبنی بر آن که ونزوئلا طلا را در ازای نفتی که تهران نمی تواند در جای دیگری بفروشد به ایران فرستاده و سپس آن طلا در کشوری ثالث تبدیل به پول نقد می شود. سپس پول نقد صرف تامین مالی حزب ‌الله و فعالیت‌های شوم آن می ‌شود که تا حدی بیمه عمر رژیم است و جنگ‌های نیابتی را دور از قلمروی ایران زنده نگه می دارد.

در حالی که برخی منابع می گویند حرکت هواپیماها و طلاها مداوم است تحقیقات رضوی که به ادعای وی مبتنی بر اطلاعات دریافتی از افرادی است که به دلیل حساس بودن مناصب شان در ایران نمی تواند هویت شان را فاش کند نشان می دهد که قاچاقچیان ایرانی از زمان آغاز تظاهرات در ایران پس از قتل مهسا امنیتی در بازداشتگاه گشت ارشاد عمدتا طلا جابجا کرده اند.

رضوی می افزاید:”نوعی پیشرفت در تمام پروازها مشاهده شد. ما از برخی منابع مطلع آگاه شدیم که ملایان نگران پیامدهای تظاهرات در ایران هستند. احتمالا به همین دلیل است که آنان تصمیم به خارج کردن طلا از ایران گرفته اند. این بدان معناست که رژیم نگران آینده خود است”.

ظاهرا چند ماه پیش گروه بزرگی از فرمامندهان ارشد سپاه سعی داشتند این نگرانی ها را با خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در میان بگذارند. گفته می شود که فرماندهان از سرکوب معترضان گلایه کرده اند. “مهرداد خوانساری” دیپلمات پیشین ایران در دوران پهلوی توضیح می دهد که سرکوب معترضان باعث شرمساری فرماندهان سپاه شده زیرا در برخی موارد همسران، فرزندان و همسایگان آنان نیز در تظاهرات شرکت می کنند. در جلسه ای که اکنون محتوای آن فاش شده فرماندهان سپاهی آشکار از اطرافیان خود که جیب شان را از طریق دزدی و قاچاق کالاها پر می کنند انتقاد کرده اند. در آن جلسه عنوان شد که برخی از افراد رده پایین تر سپاه دیگر قادر به تامین معیشت خود و خانواده های شان نیستند. خوانساری می گوید:”فاش شدن جزئیات این گفتگوها بی سابقه است”.

“حامد محمدی” که پیش تر در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده و اکنون در تبعید زندگی می کند و برای روزنامه کیهان لندن می نویسد می گوید میانگین حقوق یک افسر نظامی در ایران تنها چهارصد دلار در ماه است در حالی که اشاره می کند هزینه تامین مواد غذایی در ایران مشابه هزینه در لندن یا هر پایتخت اروپایی دیگری است.

او می گوید از همین رو بسیاری از نظامیان ایرانی به رانندگی تاکسی نیز روی می آورند یا از برج های بزرگ ثروتمندان در شمال تهران محافظت می کنند یا برخی از آنان در نهادهای نظامی در حال فروش اطلاعات هستند.

محمدی می گوید:”ماموران ناراضی اطلاعات مخفی رژیم را فاش می کنند. آنان خرابکاری می کنند”. او می افزاید:”این آنان بودند که مسیر حرکت قاسم سلیمانی یا محسن فخری زاده که هر دو ترور شدند را لو داده بودند. اسرائیل از کجا می داند در تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی چه می گذرد؟ از طریق همین افراد”.

محمدی معتقد است بین سپاه و ارتش رقابت وجود دارد. او می گوید طبق تماس هایش با افرادی نظامی ای که از قبل می شناخته سطح طلاق و افسردگی در میان اعضای رده های مختلف نظامی افزایش یافته است.

او می افزاید هنوز هم این ترس است که نظامیان ناراضی را از شورش همه جانبه علیه رژیم بازداشته است.

خوانساری می گوید:”تا این لحظه حکومت کنترل کامل اوضاع را در دست دارد و در آستانه فروپاشی نیست. با این وجود، واقعیت آن است که برای هیچ یک از مسائل کلیدی که با زندگی مردم ارتباط دارد نیز راه حلی ندارد. بنابراین، چشم انداز بلند مدتی برای این رژیم وجود ندارد. این رژیم قادر به انجام هیچ کاری نیست مگر آن که سیاست های خود را به شکلی جدی و اساسی تغییر دهد”.

این در حالیست که تصمیم اخیر رژیم برای تحقیر بیش تر زنان ایرانی و تحت تعقیب قرار دادن آنان به دلیل بی حجابی از طریق دوربین های مجهز به قابلیت تشخیص چهره پس از ماه تظاهرات خونین و کشته شدن صدها نفر می دهد که تصور لزوم تغییر سیاست در مخیله این رژیم نمی گنجد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago