Categories: ایرانجهان

فاکس نیوز: دوربین‌های نظارتی بی‌حجاب‌ها را می‌بیند اما مسمومیت دانش‌آموزان را نه!

فاکس نیوز نوشت: نصب دوربین‌ها در مکان‌های عمومی برای مهار تعداد فزاینده زنانی که حجاب خود را با نقض قوانین سخت‌گیرانه پوشش کشور کنار گذاشته‌اند، در حالی انجام شده که ده‌ها دانش‌آموز دختر در سراسر ایران در جریانی که گمان می‌رود موج دیگری از مسمومیت‌ها با هدف قرار دادن دختران جوان از نوامبر سال جاری میلادی آغاز شده، بیمار شدند.

به گزارش فرانیوز، فاکس نیوز در گزارشی نوشت مقامات جمهوری اسلامی با دوربین‌های نظارتی در معابر عمومی به دنبال اعلام جرم علیه زنانی هستند که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند.

در این گزارش آمده با وجود این دوربین‌ها اما عوامل مسمومیت دختران دانش‌آموز بعد از چهار ماه هنوز مشخص نشده موجی از مسمومیت‌ بر اثر حملات به مدارس دوباره از سر گرفته شده است.

فاکس نیوز افزود: در بیانیه پلیس که در رسانه های دولتی منتشر شد، این اقدام با هدف “جلوگیری از مقاومت در برابر قانون حجاب ” انجام شد. زنانی که قانون را زیر پا بگذارند “پیامک های هشداردهنده در مورد عواقب آن” دریافت خواهند کرد.

این شبکه خبری آمریکایی آورده است: نصب دوربین‌ها در حالی انجام شد که ده‌ها دانش‌آموز دختر در سراسر ایران در جریانی که گمان می‌رود موج دیگری از مسمومیت‌ها با هدف قرار دادن دختران جوان از نوامبر سال جاری میلادی آغاز شده، بیمار شدند.

پیش تر سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفته بود دوربین‌های ثبت جرائم رانندگی موارد کشف حجاب را هم ثبت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه تمامی سامانه‌هایی که در سطح شهر کار می‌کنند، بهره‌برداری‌های چند منظوره دارند و هر اطلاعاتی را در خود ذخیره می‌کنند تاکید کرده است: دوربین‌های نظارتی در سطح شهر را شهرداری تهیه کرده است و مسئولیت نگه داشتن آنها هم با شهرداری است، اما این دوربین‌ها بانک‌های اطلاعاتی مختلفی دارند که هر نهاد و سازمان می‌تواند اطلاعات مربوط به خود را از این بانک‌ها استخراج کند.

 مرکز اطلاع‌رسانی پلیس نیز اعلام کرد استفاده از دوربین‌های هوشمند «اقدام ابتکاری» برای جلوگیری از بروز «تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب است» و قرار است «افراد هنجارشکن» شناسایی شوند.

احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور روز شنبه گفت: «از هفته آینده ، افرادی که کشف حجاب کنند ابتدا تذکر می‌گیرند؛ سپس به محاکم قضائی معرفی می‌شوند.»

او افزود: «همچنین خودروهایی که در آن‌ها کشف حجاب شده، بار اول تذکر می‌گیرند و بار دوم خودرو توقیف می‌شود و تمام صنف‌هایی که کارمندان آن‌ها کشف حجاب کنند، یک‌بار اخطار می‌گیرند و بعد پلمب می‌شوند.»

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به این اقدام نیروی انتظامی می‌گوید «اگر بنا است از ظرفیت‌های نرم‌افزاری استفاده کنیم، اولویت حوزه‌های نظامی و انتظامی را در جهت مسائل بسیار مانند بزهکاری، دزدی، کیف‌قاپی و زورگیری و مسمومیت دختران دانش‌آموز بگذاریم نه مسائلی که اخیراً مطرح می‌شود.»

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago