علیرضا آخوندی: نمایندگان فرانسه قطعنامه تروریستی اعلام کردن سپاه را به پارلمان ارائه می دهند

علیرضا آخوندی نماینده پارلمان سوئد از ارائه قطعنامه نمایندگان فرانسه به پارلمان این کشور برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران خبر داد.

به گزارش فرانیوز، شهرهای مختلف اروپا دیروز و امروز شاهد تجمعات ایرانیان در همبستگی با هموطنان معترض داخل کشور بود. در پایتخت فرانسه هم ده ها تن از مخالفان جمهوری اسلامی، امروز، یکشنبه یازدهم ژوئن، گردهم آمدند تا حمایت خود را از ایرانیانی که در خطر سرکوبهای خشونت آمیز جمهوری اسلامی قرار دارند اعلام کنند.

محوریت این تظاهرات درخواست اعلام تروریستی بودن سپاه پاسداران از سوی دولت‌های اروپایی بود و حاضران با شعارهایی به زبان فرانسوی از قبیل “سفارت آخوندها را ببندید”، “ماکرون سکوت بس است” و “سپاه را در لیست تروریستها وارد کنید” از دولت فرانسه خواستند تا حامی معترضان ایرانی باشد.

معترضان ایرانی در این تجمع، ضمن ابراز انزجار از کشته شدن جوانان معترض ایران و جنایات جمهوری اسلامی، بار دیگر از جوامع اروپایی خواستند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهند.

علیرضا آخوندی نماینده پارلمان سوئد که امروز در تظاهرات اعتراضی ایرانیان پاریس شرکت کرده بود، طی گفتگویی با رادیوفردا با توجه به تلاشها برای قرار گرفتن سپاه در لیست گروه های تروریستی سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا، گفت: نیاز است فشارها را قوی تر و هدفمندتر کنیم که جمهوری اسلامی نتواند به انقلاب مردم ایران لطمه وارد کند.

او ادامه داد: در نگاه به این بازی شطرنج متوجه می شویم که جمهوری اسلامی تلاش می کند تا مهره های خود را به صورتی حرکت دهد که بین مخالفانش تفرقه ایجاد کند و ما را از هدف دور کند، ما نمی توانیم اجازه بدهیم که استراتژی خود را پیش ببرد.

آخوندی گفت: برای فشار بیشتر بر جمهوری اسلامی، کشورهای اروپایی بعد از قطعنامه پارلمان اروپا، یکسری قدم ها را جلو بردند.

او با اشاره به رایزنی هایش با نمایندگان پارلمان و سنا در فرانسه ظرف چندماه گذشته و قول مساعد آنان برای صدور بیانیه ای مبنی قرار دادن سپاه سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی از سوی پارلمان فرانسه، گفت: امروز بیانیه نمایندگان فرانسه در تجمع پاریس قرائت می شود.

آخوندی با اشاره به گفتگوی تلفنی ۹۰ دقیقه ای شب گذشته مکرون و رئیسی، گفت: فشارهای زیادی در این زمینه از سوی جمهوری اسلامی وارد شده تا این اتفاق رخ ندهد و از آن جلوگیری شود.

آخوندی با بیان اینکه از جزئیات قطعنامه مطلع هستم گفت که باید تا زمان رای گیری این قطعنامه در پارلمان صبر کرد و نتیجه را دید اما همین که این موضوع در کشور فرانسه اتفاق می افتد پیشرفت خوبی در مسیر ما است.

نماینده پارلمان سوئد همچنین درباره اثرگذاری این نوع اقدامات بر توافق احتمالی آمریکا و جمهوری اسلامی گفت: من هر سنگی پیدا کنم می اندازم تا از برجام بعدی جلوگیری شود و این اتفاق که قرار است در پارلمان فرانسه بیفتد، اقدام خوبی است.

او درباره تفرقه در بین اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی نیز گفت: باید هدفمند باشیم و مقصد را فراموش نکنیم. مشکلات همیشه هست.

علیرضا آخوندی که در سفر پیشین خود به فرانسه با گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرده بود، سه روز پیش، با انتشار ویدیویی در توییتر ضمن اعلام حضور در راهپیمایی امروز پاریس گفته بود که حامل خبری خوش خواهد بود و هموطنان را به شرکت در این تجمع دعوت کرده بود.

شاهزاده رضا پهلوی شامگاه شنبه ۲۰ خرداد در پیامی در توئیتر نوشت که گروهی از وکلای ایرانی-فرانسوی در تماس با دفتر اینجانب گزارشی ارائه کرده اند که نشان می دهد هیچ مانع قانونی برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا وجود ندارد.

او ادامه داد: بر اساس این گزارش که قبلاً با چندین دولت اروپایی به اشتراک گذاشته شده، از مقامات اروپایی دعوت می کنم در موضع فعلی خود تجدید نظر کنند. درج (در فهرست گروه های تروریستی) این نهاد که نه برای حفاظت از ایران یا ایرانیان، بلکه برای حفاظت از قدرت دیکتاتوری اختصاص دارد، به منزله به رسمیت شناختن قوی واقعیتی که مدتها انتظار می رفته و نشان دهنده حمایت از هموطنانم که برای آزادی و دموکراسی در کشور ما می جنگند خواهد بود.

همزمان ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در کانادا نیز امروز با تجمع مقابل پارلمان این کشور در اتاوا خواستار تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران شدند.

در بریتانیا نیز طی دو روز گذشته تجمعات اعتراضی برای قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی برگزار شده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago