Categories: ایرانجهان

علیرضاآخوندی: پارلمان سوئد قدم سنگینی در تروریستی شناختن سپاه برداشت/ لزوم برداشتن قدم های مشابه در دیگر کشورهای اروپایی

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد با اشاره به رای مثبت پارلمان این کشور به طرح تلاش دولت در تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد بعد از کشور سوئد سایر کشورهای اروپایی این قدم را برداشته و جرات کنند تا دولت های خود را به تروریستی شناختن سپاه ملزم کنند.

به گزارش فرانیوز، پس از رای مثبت و قاطع پارلمان سوئد به طرح «تلاش برای رفتن سپاه به لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا» از سوی هر هشت حزب راست و چپ این پارلمان، علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار این کشور با حضور در اسپیس توئیتر فرانیوز توضیحات بیشتری پیرامون آن ارائه کرد.

آخوندی با اشاره فعالیت تک تک مخالفان جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور، تاکید کرد همه فعالان در این عرصه در این حرکت تاریخی نقش دارند و این کار تک نفره نیست بلکه همه با هم تاریخ را می نویسیم.

او به اقدام جمهوری اسلامی در اجرای احکام اعدام به صورت گسترده در هفته اخیر نیز اشاره کرد و گفت: می رسد روزی که انتقام خون همه این جوانان و هموطنانمان را خواهیم گرفت و نمی گذاریم به هیچ عنوان این رژیم قاتل برنده شود. ما کنار هم هستیم و هدفمان را فراموش نخواهیم کرد.

آخوندی با اشاره به رای مثبت امروز به طرح مذکور در پارلمان سوئد با بیان اینکه افراد زیادی پشت صحنه تلاش کردند تا به نتیجه رسید، گفت: با این رای مثبت که هر ۸ حزب در آن مشارکت داشتند دست دولت سوئد بسته شد و راه برگشتی ندارد و نمی تواند بهانه بیاورد، باید اقدام کند تا سپاه در لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

او با بیان اینکه سوئد اولین کشوری بود که برای تروریستی شناختن سپاه این قدم سنگین را برداشت، ابراز امیدواری کرد بعد از کشور سوئد سایر کشورهای اتحادیه اروپا این قدم را برداشته و جرات کنند تا دولت های خود را به تروریستی شناختن سپاه ملزم کنند.

آخوندی در پاسخ به این سوال که برای فشار بر دیگر دولت های اروپایی چه توصیه ای دارد، گفت: در کشورهای دموکراتیک اعضای پارلمان نمایندگان واقعی مردم هستند و خواست مردم برایشان اهمیت دارد. بنابراین باید با ایمیل زدن، ارتباط گرفتن و پیگیری مطالبات از آنها، فشار را بیشتر کرد تا نمایندگان صدای مردم باشند و خواست آنان را دنبال کنند.

نماینده سوئد در پاسخ به این سوال که چه نوع فعالیتی بیشترین اثر برای رسیدن به هدف را خواهد داشت، گفت: هم اقدامات پشت پرده از جمله نشست ها و گفتگوها و رایزنی ها با مقامات و هم همایش ها و تجمعات و کمپین ها در این مسیر کمک کننده است. هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد و هر دو روش چه در ظاهر چه در پشت پرده با هم نتیجه می دهد.

علیرضا آخوندی در پاسخ به این سوال که اثر و نتیجه رای امروز پارلمان سوئد چیست و آیا با این رای سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی این کشور قرار گرفت، یا راهی برای قرار گرفتن این نهاد در لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا باز کرد، گفت: کشور سوئد قانون و لیستی تحت عنوان گروههای تروریستی ندارد، بنابراین طبق مصوبه امروز پارلمان، دولت سوئد ملزم شده تا این قدم را در اتحادیه اروپا دنبال کند.

او درباره بهترین زمان برای فشار بر دولت های اروپایی در این موضوع نیز یادآور شد : تعطیلات نمایندگان از اواسط ماه جون آغاز و تا اواخر سپتامبر ادامه خواهد داشت و بهتر است قبل از فرارسیدن ایام تعطیلات، هرکاری از دستمان برمی آید از جمله کمیپین زدن، ایمیل به نمایندگان و دولتمردان و همچنین برگزاری تجمع و همایش انجام دهیم و تمرکز بیشتر روی کشورهای جنوب اروپا از جمله ایتالیا، مجارستان و پرتقال باید باشد.

آخوندی درباره انتصاب علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، به عنوان رئیس مجمع اجتماعی در شورای حقوق بشر این سازمان که واکنش‌‌هایی را نیز در شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است، نیز گفت: سیاست سراسر پارادوکس است. شطرنجی که ما بازی میکنیم حریف مقابل هم در حال بازی است. آنچه مهم است این است که مسیر را ادامه بدهیم، فشار بیاوریم تا جمهوری اسلامی را از این گروه بیرون بیاندازیم. من نیز از کانال های ارتباطی خود در این راه موضوع را پیگیری خواهم کرد.

آخوندی تاکید کرد: در این مسیر آن چیزی که مهم است این است که روی هدف تمرکز داشته باشیم و از اقدامات پراکنده پرهیز کنیم. بهتر است کارها با تمرکز پیش برود تا بهترین نتیجه حاصل شود. در این مسیر نباید ناامید و دلسرد شد. هدف براندازی جمهوری اسلامی است. باید در این مسیر همبستگی و همراهی داشته باشیم.

او درباره حمله و هجمه های بیشمار به خود و خانواده اش نیز گفت که در این مسیر مورد اهانت، دشنام و آزار قرار گرفته اما هر روز به خود یادآوری می کند که در این راه حمایت و دلگرمی مردم را داشته و با این عشق و محبت ادامه خواهد داد .

آخوندی تاکید کرد که در راه رسیدن به این هدف با هشتگ سخت نگیر پیش میرود و سایبری های رژیم ایران را نادیده می گیرد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago