علیرضاآخوندی: سرنگونی جمهوری اسلامی حتمی است/ تاریخ فردا هنوز نوشته نشده؛ ما باهم تاریخ را می نویسیم

علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد با تاکید بر اینکه نسبت به نتیجه دادن تلاش مبارزان ایرانی در داخل و خارج در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی خوش بین و مطمئن است، گفت که تاریخ فردا هنوز نوشته نشده، تاریخ فردا را ما می نویسیم؛ کسی جز ما نمی نویسد. مطمئن باشید ما کنار هم یک تاریخ زیبا می نویسیم.

به گزارش فرانیوز، علیرضا آخوندی نماینده ایرانی تبار پارلمان سوئد در گفتگویی با رادیو فردا که در محل پارلمان این کشور انجام شد، درباره اجرای احکام اعدام در هفته های گذشته به ویژه اعدام معترضان بازداشتی، اجرای احکام اعدام به صورت گسترده را نشانه ترس رژیم ایران دانست و گفت این اعدام ها حاوی پیام است.

او به اعدام حبیب اسیود شهروند ایرانی سوئدی اشاره کرد و گفت: حبیب را اعدام کردند که پیامی به ما برسانند این پیام جوابی خواهد داشت و در آینده جواب آن را خواهیم دید. جمهوری اسلامی می خواهد بماند و با اقداماتش می خواهد هم دولتهای غربی و هم مردم داخل را بترساند.

آخوندی معتقد است مسیری که معترضان و سیاسیون برای براندازی جمهوری اسلامی درپیش گرفته اند قطعا تلفات دارد اما به گفته او نباید فراموش کرد که پایان راه سرنگونی جمهوری اسلامی است و این نوید داده می شود که فردای روشنی پیش روی ملت ایران است.

او افزود: اگر اجازه دهیم این اقدامات روی ما تاثیر بگذارد و بترسیم، هیچگاه موفق نمی شویم اما اگر راهمان را ادامه دهیم به مقصدمان می رسیم.

آخوندی در پاسخ به این سوال که با توجه به دیدار و گفتگوهایی که با با نمایندگان و سناتورهای آمریکایی داشته، به نظرش آنها اعتراضات ایران را جدی می گیرند، گفت: وظیفه ما این است که هرکاری از دستمان برمی آید انجام دهیم تا این اعتراضات را جدی بگیرند. چون این اعتراضات در طول ۴۴ سال گذشته، واقعی و بی نظیر است. وظیفه اشخاصی مثل من و تمام مبارزانی که در حال تلاش هستند این است که صدای مردم ایران را به سیاتمدران غرب برسانیم و تا حدودی هم موفق شده ایم.

نماینده پارلمان سوئد در پاسخ به این سوال که نوع نگاه سیاستمداران آمریکایی به اعتراضات مردمی ایران چگونه است، گفت: چند هفته قبل ۱۳۰ نماینده آمریکایی از هر دو حزب به اتحادیه اروپا نامه نوشتند تا سپاه را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد. مطمئن باشید که صدای مردم ایران به گوش آنها رسیده و در تلاش هستند اما به ثمر رسیدن این تلاشها زمان می برد.

آخوندی ادامه داد: بارها گفته ام این درختی که ۴۴ سال ریشه زده، ریشه هایش  قوی است. وظیفه ما این است که ریشه را ضعیف کنیم تا  مردم ایران در داخل بتوانند این درخت را از ریشه درآورده و جای آن چیز زیبایی بکارند . این پروسه کمی طول می کشد، باید تحمل کرد، هرچند دردناک است.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت سود هم پیرو پارلمان این کشور که خواستار قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی اتحادیه اروپا است، خواهد بود، گفت:  دولت سوئد هیچ گزینه دیگری ندارد ، چون هر ۸ حزب پارلمان از دولت درخواست کردند تا برای قرار گرفتن سپاه را در لیست تروریستی تلاش کند. سه حزب که دولت را تشکیل می دهند از احزاب پارلمان هستند. دولت چاره ای ندارد که خواست احزاب را پیگیری کند.

آخوندی در پاسخ به این سوال که با فرض قرار گرفتن سپاه در لیست گروههای تروریستی، چه ضربه ای به سپاه و جمهوری اسلامی وارد خواهد شد و این اقدام چه کمکی به معترضان خواهد کرد، یادآور شد: می توانیم از طریق قضایی به چند نکته کلیدی برسیم. یک مورد آن تحریم هاست. جمهوری اسلامی و سپاه راه هایی برای دور زدن تحریم ها پیدا کردند. در تلاش هستیم راههای دور زدن تحریم ها را ضعیف کنیم.

او ادامه داد: راه دیگر این است که شرکت های غربی که با ایران رابطه اقتصادی دارند را شناسایی کرده و به مردم کشورها معرفی کنیم.

به گفته آخوندی با این اقدامات دست سپاه بسته شده و از داخل دچار ریزش می شود و پس از آن بدنه سپاه و نیروی انتظامی که ببیند راه جلو رفتن ندارند، کنار مردم قرار می گیرند.

نماینده پارلمان سوئد در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی می کند که تمام کشورها در نهایت سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهند نیز گفت:  آینده را مثبت می بینم. مطمئنم تلاش های همه ما به نتیجه خواهد رسید . بارها گفته ام بزرگترین دشمن ما جمهوری اسلامی نیست، بلکه ناامیدی است.

او ادامه داد: در کشورهای دموکراتیک پروسه های اینچنینی طول می کشد. به عنوان مثال پیشنهاد تروریستی اعلام کردن سپاه را اکتبر سال گذشته ارائه کردیم و در بهار تصویب شد.  تاخیری در این سیستم هست که قابل درک است بنابراین مطمئن باشید با کمک و تلاش هم به مقصد می رسیم اما زمان می برد.

آخوندی در پاسخ به این سوال که ایا راهکاری هست که کشورهای غربی و امریکا جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند تا اعدام ها را متوقف کند، درحالیکه شاهدیم به تازگی در شورای حقوق بشر سازمان ملل به ایران پست جدید ریاست مجمع اجتماعی می دهند، عنوان کرد:  سیستم بین المللی هیچ وقت کامل و دانا نبوده است. این انتصاب اشکالات سیستم بین المللی را به وضوح نشان داد. ولی این اتفاقات دلیل نمی شود که باعث ناامیدی شود. نباید فکر کنیم کشورهای دنیا علیه ما هستند، اکثریت کشورها درد مردم ایران را درک می کنند و در کنار مردم ایران هستند اما این نقائص در سیستم های بین المللی وجود دارد.

آخوندی تاکید کرد: من شخصا هرکاری از دستم برآید انجام خواهم داد تا این نقائص از بین ببرد، اما این هم زمان بر است.

نماینده سوئد در پاسخ به این سوال که نظرش درباره عدم اتحاد میان سیاسیون و فعالان حقوق بشری خارج از ایران در مسیر انقلاب زن، زندگی، آزادی که هنوز نتوانسته اند کنار یکدیگر قرار بگیرند نیز گفت: اتحادی که در ۸ ماه گذشته دیدم سابقه اش را در ۴۴ سال گذشته ندیدم. عجیب نیست که با نفوذ جمهوری اسلامی در میان گروههای مختلف و ارتش سایبری که دارند، مشکلات را بزرگتر از آنچه هست نشان دهند.

او افزود: این اتحاد که مد نظر شماست وجود دارد، تاریخ فردا هنوز نوشته نشده، تاریخ فردا را ما می نویسیم؛ کسی جز ما نمی نویسد. مطمئن باشید ما کنار هم یک تاریخ زیبا می توانیم بنویسیم، ناامیدی روش خوبی نیست. باید دقت کنیم چطور با هم برخورد می کنیم و درباره هم چه می نویسیم. اجازه ندهیم که استراتژی تفرقه میان مردم، که ازسوی جمهوری اسلامی دنبال می شود، پیش برود و ما را از هدف دور کند.

آخوندی با اشاره به مورد هجمه بودنش در فضای مجازی و در جریان فعالیت هایش برای قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی نیز در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کنید این هجمه ها از سوی جمهوری  اسلامی می آید؟ گفت: از هرجا می آید برای شخص من مهم نیست. برای این که هدف من مشخص است. ۲۱ سال است که در حزب لیبرال هستم و معتقد به برابری زن و مردم، برابری جنسیتی و آزادی هستم و این ارزشها بخشی از وجود من شده است و برای تجلی این ارزشها می جنگم.

آخوندی تاکید کرد: اتفاقات فضای مجازی روی من اثر نمی گذارد؛ اراده ام بیشتر می شود که راهی که می رویم راه درستی است.

نماینده سوئد در پاسخ به این پرسش که آیا اقداماتش برای کمک به مردم ایران، واکنش هایی از سوی مردم سوئد به دنبال داشته و انتقادی به او شده است، گفت: من وظیفه پارلمانی خودم را انجام می دهم؛ معقتدم موضوعی که در جهت کمک به مردم ایران است، به نفع مردم سوئد هم هست. سپاه پاسداران درخاک اروپا فعالیت می کند و این اقدامات روی امنیت سوئد تاثیر می گذارد و من به عنون نماینده پارلمان سوئد وظیفه دارم در جهت تامین امنیت مردم این کشور قدم بردارم.

آخوندی درباره اقدامات بعدی خود در مسیر کمک به انقلاب مردم ایران گفت: من تمام قدم ها تا پیروزی مردم را فکر کرده ام  اما باید این گام ها را به ترتیب برداشت، گاهی لازم است متوقف شد. منطق سیاست غرب با منطق دیکتاتور فرق دارد.

نماینده پارلمان سوئد در پاسخ به این سوال که آیا در صورت سرنگونی جمهوری اسلامی به ایران برمی گردد، تاکید کرد: من در سوئد می مانم؛ نقشی در آینده سیاسی ایران نخواهم داشت. با اینکه خیلی ها تصور می کنند که اگر کسی کاری می کند دنبال جایگاهی برای خودش است، اما برای من این مقصد نیست. برای من مهم است ارزشهایی که مد نظر دارم پیروز شود. آزادی ارزش جنگیدن و جان باختن دارد و من این کار را برای سارینا، کیان، زکریا، احسان و محسن و صدها جوان دیگر جانشان را فدای آزادی نسل بعدی کردند، انجام می دهم.

او افزود: نباید اجازه بدهیم این فداکاری یک خط در تاریخ و تلخ بماند؛ باید خطی زیبا در آینده ای زیبا باشد.

آخوندی در پاسخ به این پرسش که فرض کنید جمهوری اسلامی حاضر شود بر سر ارزشهای شما که برای آن مبارزه می کنید، مذاکره کند، آیا شما با سران و نمایندگان جمهوری اسلامی سر یک میز خواهید نشست؟ گفت: به هیچ عنوان . هیچ بحثی روی این موضوع نیست. روی یک فونداسیون و بنیاد فاسد هرچه بسازی می پوسد، باید بنیاد را از جا کند و زیرسازی کرد و یک خانه زیبا ساخت.

آخوندی مجدد درباره سرنگونی جمهوری اسلامی تاکید کرد: مطمئن هستم این اتفاق خواهد افتاد.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago