عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت رضا اقدسی در زندان اوین

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران عنوان کرد که یک زندانی سیاسی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین که از بیماری‌های متعددی رنج میبرد، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از خبرگزاری هرانا، رضا (غلامرضا) اقدسی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تجویز پزشک زندان مبنی بر انتقال آقای اقدسی به بیمارستان خارج از زندان، مسئولان زندان مدام انتقال وی به بیمارستان را به هفته های آتی موکول میکنند. آقای اقدسی همچنان از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است و وضعیت شنوایی وی نیز با مشکل مواجه است.

در تاریخ دوم آبان ماه سال جاری، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


وی در آذرماه امسال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.
 

منزل شخصی آقای اقدسی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.