Categories: ایرانجهان

عبور فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با ناو جنگی از تنگه هرمز

به گزارش فرانیوز، عبور ژنرال مایکل کوریلا از تنگه هرمز همراه با ناو جنگی پس از ورود هزاران ملوان و تفنگداران دریایی آمریکایی به دریای سرخ و ادامه تقویت حضور واشنگتن در خلیج‌فارس در بحبوحه تنش با جمهوری اسلامی انجام شد.

به گفته سنتکام، کوریلا، سوار بر ناو یواس‌اس توماس هادنر، در حالی از تنگه هرمز عبور کرد که دریاسالار برد کوپر، فرمانده ناوگان پنجم او را همراهی می‌کرد.

هدف از سفر فرمانده سنتکام، ارزیابی آمادگی نیروهای ایالات متحده و ائتلاف منطقه خلیج‌فارس اعلام شده است و ژنرال کوریلا در این رابطه گفت: «این سفرها به منطقه بینش عمیقی در مورد روابط با شرکای ما و آمادگی نیروهای ایالات متحده و ائتلاف مستقر در آنجا به من می‌دهد».

در اطلاعیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا آمده است که ژنرال کوریلا در سفر به امارات متحده عربی، ملاقاتی با سپهبد عیسی سیف محمد المزروعی، رئیس ستاد نیروهای مسلح این کشور داشته و سپس با سفر به بحرین، به دیدار حمد بن عیسی الخلیفه، پادشاه بحرین، سپهبد عبدالله بن حسن النعیمی، وزیر دفاع و چند تن از افسران ارشد ستاد نیروهای دفاعی این کشور و همچنین به پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در بحرین رفته است.

عبور فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با ناو جنگی از تنگه هرمز تنها دو روز پس از آن انجام شد که نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد که بیش از ۳ هزار پرسنل نظامی این کشور با دو کشتی جنگی به عنوان بخشی از برنامه مقابله با توقیف نفتکش‌ها توسط جمهوری اسلامی وارد دریای سرخ شده‌اند.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است که این استقرار به تلاش‌ها برای «بازدارندگی از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و کاهش تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت جمهوری اسلامی و توقیف کشتی‌های تجاری» می‌افزاید.

ارتش آمریکا می‌گوید حکومت ایران در دو سال گذشته نزدیک به ۲۰ فروند کشتی با پرچم بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش کرده است که کنترل آن را در دست بگیرد.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا همچنین طی بازدید خود از پایگاه ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین با سفیران و نیروهای دفاعی که کشورهای عضو «ائتلاف نیروهای دریایی» را نمایندگی می‌کنند ملاقات کرد. این ائتلاف، با عضویت ۳۸ کشور، بزرگ‌ترین ائتلاف دریایی در جهان به شمار می‌رود.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago