Categories: جهان

طالبان آمریکا را مانع به رسیمت شناختن حکومتش در سطح جهان میداند

به گزارش فرانیوز، آقای استانکزی در گفتگو با تلویزیون خصوصی طلوع‌نیوز در کابل گفت که این موضوع را «نمایندگان کشورهای عضو ناتو و کشورهای اروپایی به آن‌ها گفته‌اند» که اگر اختلافات خود را با آمریکا حل کنند نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشورها به کابل برمی‌گردند و بازگشایی می‌شوند.

این مقام طالبان ادعا کرده که کشورهای اروپایی در گفتگو با طالبان، تاکید کرده‌اند که اگر آمریکا طالبان را به رسمیت بشناسد، اروپایی‌ها نیز مشکلی نخواهند داشت و دوباره به افغانستان باز خواهند گشت.

حکومت طالبان درحالی در تلاش به رسمیت شناخته شدن است که در دو سال اخیر، رژیم این گروه نه تنها خواست‌های جامعه جهانی را نپذیرفته، بلکه با نقض گسترده و جدی حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، برخلاف آن نیز حرکت کرده‌اند.

طالبان پس از تسلط بر کابل، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را اجرا کردند که زنان را از رفتن به مدارس درسطح متوسطه و دانشگاه‌ها منع کردند. علی‌رغم واکنش‌های بین المللی، آنها همچنان در اجرای تفسیر خود از قوانین شریعت ثابت قدم هستند. در حالی که برخی از کشورها مانند چین، ایران، ترکیه و پاکستان روابط دیپلماتیک غیررسمی دارند، هیچ کشوری به طور رسمی دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

معاون وزیر خارجه طالبان در این گفتگو همچنین می‌افزاید که اعضای طالبان از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ درگیر گفتگو‌های خصوصی با آمریکایی‌ها بوده‌اند که وی نیز به نمایندگی از طالبان با آن‌ها صحبت می‌کرده است.

آقای استانکزی همچنین در مورد حضور گسترده نیروهای مسلح طالبان در ولایت پنجشیر و مناطق اندراب‌های ولایت بغلان گفت در حالی که در سایر نقاط افغانستان در برابر طالبان مقاومت وجود ندارد در این مناطق هر از گاهی در برابر آن‌ها مقاومت ادامه دارد و به این منظور اگر در بخش های دیگر یک پست نظامی باشد در این حوزه‌ها پنج پاسگاه افراد مسلح طالبان وجود دارد.

او در عین حال از ادامه «نقض حریم هوایی افغانستان توسط پهباد‌های آمریکایی» و کشورهای همسایه افغانستان صحبت کرد و گفت طالبان هنوز امکانات دفاع از حریم هوایی افغانستان را ندارند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago