شکاف در نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی؛ خامنه‌ای خواهان اتخاذ استراتژی واحد در سرکوب شد

به گزارش فرانیوز، نشست مشترک میان مقامات وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیست و پنجم خرداد ماه در مشهد برگزار شد.

این در حالی است که رسانه‌های حکومتی، پنجشنبه شب یکم تیر ماه خبر برگزاری این نشست را منتشر کردند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی کل قوا، احمد وحیدی، وزیر کشور و علی اکبر احمدیان دبیر شورایعالی امنیت ملی و محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر علی خامنه‌ای در این نشست حضور داشته‌اند.

در این نشست، محمدی گلپایگانی پیامی از علی خامنه‌ای را قرائت کرده که به طور ضمنی در آن یکی از دلایل تکرار و گسترش اعتراضات ضد حکومتی عدم تفاهم سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات عنوان شده است.

علی خامنه‌ای در این پیام گفته است: مسئله اطلاعات یکی از مسائل مهم کشور است و یکی از ضعف‌های ما در ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی، عدم تفاهم بین این مجموعه‌هاست. امروز اگرچه در راس این دو دستگاه تفاهم به طور جدی وجود دارد، اما مجاهدت واقعی این است که این همکاری و تفاهم را در همه‌ی سطوح پیاده کنند. اگر آقایان می‌خواهند در راه خدا مجاهدت کنند، جهاد آن‌ها این است که این تفاهم در راس وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، در همه‌ رده‌ها پیاده شود.

خامنه‌ای در این پیام به طور تلویحی به تغییرات انجام شده در سطح بالای این دو دستگاه امنیتی و عدم وجود تفاهم میان دستگاه‌های اطلاعاتی اشاره کرده است.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در جریان این نشست به صراحت به نگرانی مقام‌های ارشد حکومتی از اوج‌گیری اعتراضات در ایران اشاره کرد و گفت: ما وظیفه‌ داریم با ارتقاء توانمان، با همسویی‌، با یک وحدت رویه جدی در جهت مقابله با جنگ ترکیبی استکبار و تلاش جهت مقابله با خاستگاه و برنامه‌ریزی منسجم و گسترده دشمنان علیه نظام و انقلاب اقدام کنیم.

محمد شیرازی، رئیس دفتر فرماندهی کل قوای جمهوری اسلامی نیز در جریان این نشست گفت: امروز دشمن با تمام توان و ابزار و تدبیر، علیه جمهوری اسلامی قیام کرده است و ما هم با بسیج و به‌کارگیری همه توان و انگیزه و همدلی سازمانی و مردمی برای پیشگیری از هر توطئه و فتنه دشمن، پای کار آماده‌ایم.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز به طور ضمنی بروز اختلافات میان سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات را از جمله دلایل تداوم اعتراضات در ایران عنوان کرد و گفت: نظام سیاسی برای دیدن دو چشم نیاز دارد. من معتقدم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همین دو چشم هستند که باید یک تصویر ارائه دهند تا نظام دچار آستیگماتیسم سیاسی نشود.

علی اکبر احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، نیز در این نشست گفت: ما فرصت پرداختن به خطاهای احتمالی یکدیگر را نداریم.باید بسیج شویم و بتوانیم یک استراتژی واحد ایجاد کنیم.

محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، نیز در این نشست عنوان کرد: ما به عنوان سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات باید از حوزه تعامل و هم‌افزایی که کف کار است عبور کنیم و باید به سقف برسیم و آن اقدام مشترک، مأموریت مشترک، کیس مشترک و تشکیل قرارگاه عملیاتی مشترک است.

محمدرضا غلامرضا، معاون سیاسی وزارت کشور، نیز در یک نشست با مقام‌های استانی هشدار داده بود: مقام‌های استان‌های مختلف ایران باید میزان خطر را احساس کنند.

وی افزوده بود: وقتی از نیمه شهریور ماه عبور کنیم بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس سالگرد اغتشاشات یک دفعه وارد یک معرکه جدیدی می‌شویم و شاید بار دیگر اعتراضات به کف خیابان کشیده شود. در صورتی که این‌بار در ساعت صفر، یکجایی گرفتار‌شویم، دیر است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago