شورای همبستگی آزادی برای ایران: گرامی می‌داریم نام «زن» را برای «زندگی» بهتر ایرانیان در فردای «آزادی»

به گزارش فرانیوز، شورای همبستگی آزادی برای ایران در بیانیه اولین روز از دهه «همبستگی برای آزادی» که تحت عنوان روز «زن، زندگی، آزادی» نامگذاری شده است، نوشت: در میانه‌ی جدال نابرابر و همه روزه‌ی ایرانیان با انبوهی از مشکلات انباشته، ناشی از ناکارآمدی، فساد و سرکوب آشکار حکومتی، تبلور شعار «زن-زندگی-آزادی» در پی قتل ناجوانمردانه‌ی «مهسا (ژینا) امینی» توسط مزدوران رژیم، تلنگری بود به حافظه‌ی مردمی که تلاش برای لقمه‌ای نان،‌ پرده‌ی فراموشی بر حافظه‌شان انداخته بود.

این بیانیه می افزاید: مردمان ایران استیلای رژیم واپس‌گرایان را دوباره مرور کردند و به یاد آوردند که تجاوز به حقوق بنیادین آنها با تعدی به حقوق زنان آغاز و در گذر زمان همه‌ی زوایای حقوق بشری را در بر گرفت. مردم به یاد آوردند که ایران باستان پیش از اسلام، چگونه زنان را گرامی می‌داشته و همچنین به یاد آوردند که زن ستیزیِ قلدر مأبانه‌ی مرد محور، چگونه پس از حمله‌ی مسلمانان به ایران در درازای زمان بالا گرفت تا به امروز که دیگر نفس کشیدن زنان هم امان می‌خواهد.

شورای همبستگی آزادی برای ایران در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان کرد: اگر نیک بنگریم و بیاندیشیم، به دور از دوگانه‌ی جنسیت زده‌ی زن و مرد، زنِ امروز نماد پایداری و استواری در به چالش کشیدن این تحجر حکومتی بوده است. تحجری که زن، مرد، کودک، پیر و جوان نمی‌شناسد.

این شورا در پایان بیانیه تاکید کرد: امروز گرامی می‌داریم نام «زن» را برای «زندگی» بهتر ایرانیان در فردای «آزادی».

گفتنی ست «شورای همبستگی آزادی برای ایران» با هدف ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی، آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در راه اتحاد مردم در مبارزه با «ضحاک زمانه»، برای هر روز عنوان جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

امروز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه به عنوان اولین روز از این دهه تحت عنوان روز «زن، زندگی، آزادی» نامگذاری شده است.

در متن اطلاعیه اولیه شورای همبستگی آزادی برای ایران که روز گذشته منتشر شد، آمده است: خیزش انقلابی مردم ایران در پی قتل حکومتی «مهسا (ژینا) امینی»، جهان را به لرزه درآورد و آنان را که خواب بودند یا خود را به خواب زده بودند بیدار نمود، به جهانیان گوشزد نمود که رژیم حاکم بر ایران لکه‌ی ننگی است بر دامان بشریت و وجود آن خطری است برای جهانیان.

در ادامه این متن تاکید شده است: «شورا» به منظور ایجاد یکپارچگی و یکصدائی میان همه‌ی ایرانیان، ده روز منتهی به سالگرد قتل حکومتی جاویدنام مهسا امینی و شروع انقلاب زن، زندگی،آزادی را دهه‌ی «همبستگی برای آزادی» نامیده و برای هر روز آن عنوانی با تاکید بر اتحاد مردم در مبارزه با ضحاک زمانه در نظر گرفته است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago