Categories: ایرانجهان

شاهزاده رضا پهلوی در نشست ضد افترا: جمهوری اسلامی حکومتی اشغالگر است

شاهزاده رضا پهلوی که در اجلاس سران اتحادیه ضد افترا شرکت کرده بود در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی حکومتی اشغالگر است و نماینده واقعی مردم ایران نیست.

به گزارش فرانیوز،  شاهزاده رضا پهلوی روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت در نشست سالانه «اتحادیه ملی ضدافترا» که با مضمون جشن هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس اسرائیل در واشنگتن در حال برگزاری است، سخنرانی کرد.

او در سخنان خود در این اجلاس که شب گذشته برگزار شد گفت: «روحیه رواداری، دوستی و همکاری، بازنمای واقعی ملت ایران است، نه تروریسم یهودی‌ستیزانه و محرومیتی که حکومت اشغالگر در ایران آن را نمایندگی می‌کند.»

شاهزاده پهلوی اضافه کرد: «همان‌طور که کوروش کبیر به آزادی یهودیان از بابل و به بازسازی معبدشان کمک کرد، امروز نیز مردم من در اسارت هستند و به همبستگی و حمایت نیاز دارند. نیایشگاهی وجود دارد که باید بازسازی شود. ایران نیایشگاه ماست. در کنار ما بایستید.»

او در ادامه عنوان کرد که جمهوری اسلامی نفرت‌پراکنی می‌کند و این اقدام را از یک گروه به گروه دیگر افزایش می‌دهد. او همچنین تأکید کرد که بهائیان، نوکیشان مسیحی، و مسلمانان سنی در ایران با محدودیت و سرکوب روبرو هستند.

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به اعدام حبیب القانیان، کارآفرین یهودی به دست انقلابیون گفت: «زنان یهودیان و بهاییان از اولین قربانیان تبعیض و تعصب بودند. ۴۴ سال بعد شمار قربانیان تعصب در ایران در حال افزایش است.»

او با اشاره به سفر اخیر خود به اسرائیل گفت: «رفتم تا از مردمم دفاع کنم تا قربانی نفرت و تعصب نشوند، چراکه وقتی نفرت بی‌اساس یک گروه مهار نشود، ناگزیر افزایش می‌یابد و این اتفاقی است که در کشور ما افتاده است.»

شاهزاده پهلوی با تأکید بر اینکه رهبران جمهوری اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا به امروز «دیدگاهی کورکورانه از نفرت» نسبت به اسرائیل داشته‌اند و دارند، شرط استقرار صلح پایدار در خاورمیانه را رسیدن ایران به «دموکراسی سکولار» عنوان کرد.

«اتحادیه ضد افترا» یک سازمان مهم یهودیان در آمریکا است که در زمینه مقابله با یهودستیزی و نفرت‌پراکنی فعال است، این سازمان هفته گذشته اعلام کرد که شاهزاده رضا پهلوی به اجلاس سران رهبری این سازمان دعوت شده‌ تا در مورد سفر اخیرش به اسرائیل و همچنین در مورد ایران و «جنبش مداوم مردم برای دموکراسی سکولار» گفتگو کنند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago