سپیده قلیان: با حکم وزارت اطلاعات به «نفی بلد» محکوم هستم

به گزارش فرانیوز، این فعال مدنی اهل دزفول روز جمعه ۲۴ آذرماه در نامه‌ای از زندان اوین که در رسانه حقوق بشری هه‌نگاو منتشر شد، نوشت: «طی این سال‌ها برای رفع این حکم دست به هر کاری زده‌ام».

خانم قلیان در ادامه افزود چند سال پیش پس از اعتراض او به تبعید در دوران حبس، نماینده سازمان زندان‌ها در زندان بوشهر به او گفته است: «جنازه‌ات به خوزستان بازخواهد گشت».

سپیده قلیان در نامه خود آورده است، «در این مصیبت‌کده که ملتمان مرگ را نفس می‌کشد صحبت از رنج نفی بلد برای من و خانواده‌ام شاید بی‌جهت باشد. نفی بلد من در برابر اینکه جمهوری اسلامی در روز روشن می‌تواند کودک ۱۶ ساله را سلاخی کند هیچ است.»

او در انتهای این نامه با اشاره به «رنج نفی بلد» برای خود و خانواده‌اش تأکید کرده که اگر روزی سفر به تهران «قاتل» خانواده او شد، او به غیر از مذاکره و مناقشه با جمهوری اسلامی، این مسئله را به مردم نیز گفته است.

او در انتهای این نامه،  یادآور شده است: «این نامه را ثبت کردم که بگویم اگر این کیلومترها روزی قاتل خانواده‌ام شد، یادمان باشد که به غیر از مذاکره و مناقشه با نامسئولین نامحترم جمهوری اسلامی و تحصن، اعتصاب و نامه‌نگاری با آنها، به مردم نیز گفته‌ام: من سپیده قلیان پنج سال است که به دستور وزارت اطلاعات به نفی بلد محکوم شده‌ام»!

سپیده قلیان قلیان اواخر اسفند سال گذشته با پایان دوران حبس چهار ساله‌اش از زندان آزاد شد اما بعد از آزادی مقابل زندان اوین در حالی‌ که حجاب اجباری بر سر نداشت، علیه رهبر جمهوری اسلامی شعار داد: «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک …»

انتشار ویدیوی این اقدام او باعث شد ساعاتی پس از آزادی و در حالی‌ که به سمت خانه‌اش در شهر دزفول می‌رفت، در جاده بازداشت و این‌بار به دو سال حبس محکوم شود.

در ۱۱ شهریورماه امسال هم آمنه‌ سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که دادگاه با شکایت او سپیده قلیان را به ۱۵ ماه حبس دیگر محکوم کرده است.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

5 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

5 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

5 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

5 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

5 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

5 ماه ago