Categories: ایرانجهان

سناتور آمریکایی: رویکرد رابرت مالی مماشات با دشمنان بود

به گزارش فرانیوز، تد کروز در توییتر نوشت: می‌خواهید به من بگویید فردی که در سال ۲۰۰۸ توسط تیم اوباما به دلیل ملاقات با حماس کنار گذاشته شد و سپس دو سال زیر نظر جو بایدن برای کمک به آیت‌الله در دستیابی به تسلیحات هسته‌ای سپری کرد، مشکلات امنیتی دارد؟

وی در ادامه به انتقاد از رابرت مالی پرداخت و عنوان کرد: او هر چه درباره سیاست خارجی دولت بایدن منفی است، تجسم می‌دهد.

این عضو سنا اظهار داشت: رویکرد رابرت مالی شامل مماشات با دشمنان، خنجر زدن به متحدان، پنهان‌کاری و دروغ‌گویی به کنگره است.

طی روزهای اخیر نیز مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت خارجه این کشور خواسته است تا درباره اتهامات و لغو مجوز دسترسی امنیتی «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران توضیحات لازم را ارائه کند.

سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه امریکا، تحقیقاتی را در خصوص استفاده نامناسب رابرت مالی از اطلاعات محرمانه آغاز کرده و به همین دلیل صلاحیت امنیتی او به حالت تعلیق درآمده و به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

مایکل مک‌کال در نامه خود نوشت: گزارش‌ها در مورد رفتار رابرت مالی و همچنین این‌که آیا وزارت خارجه، کنگره و افکار عمومی آمریکا را گمراه کرده است، نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند.

رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: در حالی که تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی خود به تنهایی مایه نگرانی است، نگرانی ما با قصور وزارت خارجه در پاسخ به تلاش‌های کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای نظارت بر رویکرد و مذاکرات در قبال ایران تشدید شده است.

مک‌کال در ادامه به درخواست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برای حضور رابرت مالی در کنگره اشاره کرد، و نوشت: مقامات ارشد وزارت خارجه به این کمیته اطلاع دادند که فرستاده ویژه مالی به دلیل بیماری یکی از اعضای نزدیک خانواده به مرخصی رفته و قادر به شهادت یا ارائه توضیحات نیست که کارکنان من با او ابراز همدردی کردند. وزارت خارجه آمریکا در هیچ مرحله‌ای اعلام نکرد که مجوز امنیتی فرستاده ویژه مالی به حالت تعلیق درآمده یا در حال بررسی است، یا این‌که وی به دلیل سو رفتار احتمالی تحت بازجویی قرار گرفته است.

مایکل مک‌کال تأکید کرد که قصور وزارت خارجه آمریکا در مطلع نکردن کنگره در مورد رابرت مالی، در بهترین حالت نشان دهنده فقدان صراحت است و در بدترین حالت نشان دهنده اطلاعات غلط عمدی و بالقوه غیرقانونی است.

نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس ایالات متحده بارها تلاش کردند که رابرت مالی را احضار و از او در مورد روند مذاکرات با ایران تحقیق کنند. در آخرین مورد از این دست اقدامات دوم تیرماه، کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان در کنگره از رهبران این حزب خواست تحقیقاتی درباره مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و جمهوری اسلامی انجام دهند. آنها خواهان احضار رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و برت مک‌گرک، دستیار مشاور امنیت ملی کاخ سفید بودند.

مصی

Recent Posts

حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی مظنون به جاسوسی

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت این کشور…

7 ماه ago

«ایکس» نشان آبی حساب‌ رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی را حذف کرد

شبکه اجتماعی «ایکس» نشان‌ تایید آبی و طلایی را از حساب‌ چند رسانه حکومتی ایران…

7 ماه ago

هشدار وزیر خارجه سوئد به امیرعبداللهیان: توطئه قتل یهودیان در سوئد بر روابط ما تأثیرگذار است

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجهٔ سوئد می‌گوید به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی از تلاش ایران برای حمله به…

7 ماه ago

هشدارها به نتانیاهو در مورد عملیات جدید ارتش؛ حمله به «رفح» فاجعه‌بار خواهد بود

رهبران کانادا، استرالیا، و نیوزیلند آتش‌بس «فوری» بشردوستانه در جنگ غزه را خواستار شدند و…

7 ماه ago

بازداشت رویا ثابت شهروند بهایی ساکن امارات در شیراز

ماموران اطلاعات سپاه در شیراز، یک شهروند بهایی ساکن امارات به نام «رویا ثابت» را…

7 ماه ago

محمدرضا کارگر پیشه مقدم، وکیل دادگستری بازداشت شد

یک وکیل دادگستری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی…

7 ماه ago